رفتار کارکنان دستگاه قضایی با مردم ارزیابی میشود
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: نحوه برخورد مناسب کارکنان دستگاه قضایی با مراجعان، تسریع در امور و گرهگشایی در روند رسیدگی به پروندههای قضایی مردم ارزیابی میشود.
محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان از انجام ۲۶ هزار و ۵۰۷ مورد ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی استان در ۹ ماه ابتدای سال خبر داد و افزود: بنا به تأکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر برقراری ارتباط مستحکم و پایدار با شهروندان و در اجرای سیاستهای سند تحول و تعالی قضایی، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذرماه، ۲۶ هزار و ۵۰۷ مورد ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی استان انجام گرفته است.
وی اظهار کرد: حفظ کرامت مراجعان و خدمترسانی بدون منت به مردم، رسالت دستگاه قضایی استان است و با برنامهریزی مدون انجامشده، ادامه رویکرد گفتوگوی چهره به چهره و بدون واسطه با مردم در سراسر استان تداوم خواهد داشت.
رئیس کل دادگستری استان سمنان اضافه کرد: از گفتوگوهای مردمی نتیجهمحور، دو هزار و ۴۸ مورد گفتوگو توسط اینجانب و ۲۴ هزار و ۴۵۹ مورد دیگر به همت مسؤولان قضایی مرکز استان، رؤسا و دادستانهای عمومی و انقلاب حوزههای قضایی سراسر استان سمنان انجام شده است.
عبداللهی به امور مورد توجه در مطالبات مردمی اشاره و عنوان کرد: در ملاقاتهای مردمی، نقاط ضعف و قوت عملکرد کارکنان قضایی و اداری استان از نحوه برخورد مناسب با مراجعان، تا تسریع و گرهگشایی در روند رسیدگی به پروندههای قضایی آنان پیگیری میشود.
وی خاطرنشان کرد: ملاقاتهای مردمی در دستگاه قضایی استان سمنان بهصورت نوبتدهی قبلی با مراجعه به سامانه نوبتدهی قضایی در تارنمای دادگستری کل استان سمنان به نشانی dadgostari-sm.eadl.ir با تعیین آخرین وقت مجاز توسط مراجعان اقدام و قبل از برگزاری ملاقات با برقراری ارتباط تلفنی با مردم نحوه انجام ملاقات مشخص و همچنین امکان ارائه مطالب شهروندان ارجمند در بستر فضای مجازی در صفحه روبیکا و کانال ایتا به نشانی abdolahi_dadsm فراهم شده است.