به گزارش پایگاه خبری صبح بخیر نیوز، مراد دوستمحمدیان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: قرار بود پنج فضای آموزشی جدید همزمان با مهرماه در اختیار آموزش و پرورش سمنان قرار گیرد، اما حتی یک کلاس تازه نیز به مدارس شهرستان افزوده نشد.
وی با بیان اینکه بیش از 138 کلاس پرجمعیت در مرکز استان فعال است، افزود: تراکم 40 تا 42 دانشآموز در یک کلاس اجتنابناپذیر شده و این امر به افت کیفیت آموزشی منجر میشود.
دوستمحمدیان ادامه داد: از 125 هزار دانشآموز استان، حدود 40 هزار نفر در شهرستان سمنان مشغول به تحصیل هستند و همین موضوع موجب شده مدارس ناچار به برگزاری دو شیفته کلاسها شوند.
به گفته مدیر آموزش و پرورش سمنان، اکنون 12 مدرسه در این شهرستان دو شیفته اداره میشود که چهار مدرسه آن بهتازگی تکشیفته شده تا کیفیت آموزشی بهبود یابد. وی تأکید کرد: تمامی تمهیدات لازم برای میزبانی دانشآموزان در یکهزار و 38 کلاس درس از اول مهر اندیشیده شده است.