به گزارش پایگاه خبری صبح بخیر نیوز، فرمانده انتظامی استان سمنان اعلام کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی به یک فعالیت مشکوک در حومه شهر سمنان برخورد کردند. سردار سیدموسی حسینی در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: موضوع به قاچاق دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی ارتباط داشت و موجب حساسیت پلیس شد.
وی افزود: بررسیها نشان داد فردی اقدام به پخش عمده انواع دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی در عطاریها و فروشگاههای مرتبط در شهر سمنان میکرد. حسینی تصریح کرد: این فرد اقلام را بدون مجوزهای قانونی و با هدف سودجویی وارد چرخه توزیع کرده بود.
فرمانده انتظامی استان سمنان اظهار داشت: با هماهنگی دستگاه قضائی عملیات بازرسی از انبار موردنظر آغاز شد. وی بیان کرد: مأموران در این بازرسی با حجم گستردهای از اقلام قاچاق مواجه شدند. حسینی گفت: تعداد 20 هزار قلم انواع داروهای چاقی، لاغری و دیگر اقلام دارویی به همراه لوازم آرایشی و بهداشتی غیرقابل مصرف در این انبار کشف شد.
وی ادامه داد: این محصولات فاقد استاندارد و هرگونه برچسب معتبر بودند و سلامت مصرفکنندگان را با تهدید جدی روبهرو میکردند. حسینی افزود: بسیاری از این اقلام در شرایط نامناسب نگهداری شده بودند و مصرف آنها پیامدهای خطرناک برای شهروندان داشت.
فرمانده انتظامی استان سمنان اظهار داشت: فرد متخلف در این عملیات دستگیر شد. وی بیان کرد: پرونده با تکمیل مستندات به مرجع قضائی ارجاع داده شد تا روند رسیدگی ادامه یابد. حسینی تصریح کرد: انبار یادشده پلمب شد و اقلام کشفشده برای امحا به سازمان غذا و دارو تحویل داده شده است.
وی ارزش این محموله قاچاق را 20 میلیارد ریال اعلام کرد. فرمانده انتظامی استان سمنان افزود: پلیس اجازه نخواهد داد سودجویانی با ورود کالای قاچاق سلامت مردم را تهدید کنند. وی بیان کرد: مقابله با قاچاق کالا یکی از اولویتهای پلیس در استان است و این روند با قدرت ادامه دارد.