20:36

2026/06/23

پایگاه خبری صبح بخیر نیوز

صنایع آلاینده در سمنان پلمب می‌شوند؛ تأکید بر رعایت ضوابط زیست‌محیطی

ساناز دعاجو- معاون عمرانی استاندار سمنان با هشدار به واحدهای آلاینده گفت: ادامه فعالیت صنعتی در استان تنها در صورت انطباق با ضوابط زیست‌محیطی امکان‌پذیر است و متخلفان پلمب خواهند شد.

معاون عمرانی استاندار سمنان با هشدار به واحدهای آلاینده گفت: ادامه فعالیت صنعتی در استان تنها در صورت انطباق با ضوابط زیست‌محیطی امکان‌پذیر است و متخلفان پلمب خواهند شد.

معاون عمرانی استاندار سمنان با هشدار به واحدهای آلاینده گفت: ادامه فعالیت صنعتی در استان تنها در صورت انطباق با ضوابط زیست‌محیطی امکان‌پذیر است و متخلفان پلمب خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح بخیر نیوز، فرج‌اله ایلیات در جلسه کمیسیون ماده 11 قانون هوای پاک اظهار کرد: توسعه پایدار زمانی محقق می‌شود که فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی با رعایت اصول زیست‌محیطی همراه باشند. به گفته او، ضرر و زیان ناشی از آلودگی محیط زیست غیرقابل جبران است و سلامت مردم باید اولویت اصلی مدیران و سرمایه‌گذاران باشد.

ایلیات از بررسی 15 پرونده مرتبط با واحدهای صنعتی در کمیسیون هوای پاک خبر داد و افزود: اجرای دقیق قانون هوای پاک الزامی است و دستگاه‌های مرتبط باید با جدیت بر رعایت این قانون نظارت کنند.

او تصریح کرد: انطباق واحدهای صنعتی با استانداردهای زیست‌محیطی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و همه صنایع باید در این مسیر حرکت کنند. معاون استاندار تأکید کرد: سلامت شهروندان خط قرمز مدیریت استان است و هیچ‌گونه کوتاهی در این زمینه پذیرفته نمی‌شود.

ایلیات در پایان خاطرنشان کرد: برخورد قانونی با صنایع آلاینده در کنار حمایت از تولید سالم، رویکرد اصلی مدیریت استان سمنان خواهد بود تا چرخه تولید و محیط زیست در تعادل و هم‌زیستی پایدار قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن