به گزارش پایگاه خبری صبح بخیر نیوز، دومین رویداد ملی صنایع دستی کشور بعد از سیرجان کرمان، در شهمیرزاد استان سمنان برگزار شد.
فرزاد اوجانی، مدیرکل تجاریسازی و بازاریابی معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، ضمن اعلام این خبر گفت: این رویداد با حضور 100 هنرمند برپا شده است.
وی افزود: این نمایشگاه بزرگ صنایع دستی تا بیستم شهریورماه ادامه دارد و هنرمندان فرصت دارند آثار خود را در معرض بازدید عموم قرار دهند.
اوجانی تأکید کرد: همافزایی فرهنگی و تبادلات فرهنگی، همراه با ایجاد بستر مناسب برای نمایش ظرفیتهای صنایع دستی استان سمنان و شهرستان مهدیشهر، محور اصلی این رویدادها است.
وی افزود: این برنامهها نقش مهمی در معرفی هنرمندان و توانمندیهای صنایع دستی دارند و به توسعه بازار داخلی و خارجی کمک میکنند.
مدیرکل تجاریسازی و بازاریابی معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گفت وزارت میراث بر برندسازی و بازاریابی محصولات صنایع دستی در سراسر کشور تاکید ویژه دارد.
وی همچنین توضیح داد: وزارت میراث تلاش میکند تا جشنوارهها و رویدادهای صنایع دستی در شهرهایی به جز مراکز استانها نیز برگزار شود.
اوجانی با اشاره به اینکه نخستین رویداد بزرگ صنایع دستی سال گذشته در سیرجان استان کرمان برگزار شد، گفت: دومین رویداد شهمیرزاد نمونه موفقی از توسعه فرهنگی و گردشگری در استان سمنان است.
وی افزود: استقبال مردم سمنان، مهدیشهر و شهمیرزاد از این رویداد بسیار مثبت بود و ادامه این برنامهها در سایر شهرهای کشور در دستور کار وزارت میراث فرهنگی قرار دارد.
مدیرکل تجاریسازی و بازاریابی معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: صنایع دستی هنوز در سبد خانوار به عنوان محصول اولیه قرار ندارد اما امیدواریم این رویدادها موجب افزایش اقبال عمومی شود.
وی خاطرنشان کرد: با همافزایی و برنامهریزی مناسب، بازاریابی صحیح و معرفی ظرفیتهای صنایع دستی کشور، میتوان جایگاه این هنر را در زندگی روزمره ارتقا داد.
نمایشگاه بزرگ صنایع دستی استان سمنان در قالب پنجمین جشنواره فرهنگ و هنر شهمیرزاد در حال برگزاری است و آثار هنرمندان در 50 رشته متنوع به نمایش درآمدهاند.