06:48

2026/06/27

پایگاه خبری صبح بخیر نیوز

جلسه مشترک نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان و مسئولین سازمان جهاد کشاورزی شاهرود

جلسه مشترک نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان و مسئولین سازمان جهاد کشاورزی شاهرود به همت کمیسیون کشاورزی و انجمن انگور اتاق بازرگانی سمنان در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی شاهرود برگزار شد .
جلسه مشترک نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان و مسئولین سازمان جهاد کشاورزی شاهرود به همت کمیسیون کشاورزی و انجمن انگور اتاق بازرگانی سمنان در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی شاهرود برگزار شد .

در این نشست حمید آقابیگی ، رییس اداره جهاد کشاورزی شاهرود با بیان اینکه انگور شاهرود به عنوان محصولی راهبردی و ارزآور در اقتصاد کشور محسوب می‌شود، افزود: توسعه باغ‌های انگور این شهرستان در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.
رییس اداره جهاد کشاورزی شاهرود با اشاره به اینکه کشت و توسعه انگور زمینه اشتغال‌زایی بالایی در این شهرستان را فراهم کرده است، افزود: کیفیت محصول انگور شهرستان شاهرود دارای شرایط مطلوبی است و بیشتر تولیدات در حد محصول سالم قرار دارند.


وی در خصوص جشنواره انگور هم گفت : نگاه این جشنواره نگاهی پژوهشی و کلان نگر است و ما می خواهیم زنجیره تولید را کامل کنیم .
در ادامه علی اصغر جمعه ای عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی سمنان در خصوص برگزاری جشنواره انگور در شهرستان شاهرود گفت : هر جشنواره ای باید محصول مفیدی داشته باشد و این جز با هدفمندی و هماهنگی به دست نخواهد آمد .
همه کارهای تشکلی همچون رایانه است که می توان با ارائه داده ها و دیتاهای مناسب خروجی خوب و مفیدی دریافت کنیم .


دکتر سعید ترکمان ، رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی از پیگیری صادرات انگور در این جشنواره به عنوان یکی از اهداف آن نام برد و تاکید کرد : از پتانسیل انجمن انگور و کمیسیونهای تجارت و کشاورزی اتاق بازرگانی می توان در جهت نیل به این اهداف استفاده فراوانی نمود .
در این نشست به ایجاد دبیرخانه دائمی انگور در شاهرود و بستر سازی برای برگزاری جشنواره های دیگری همچون پسته و زرد آلو هم اشاره شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن