مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از تمدید زمان ارسال صورتحسابهای الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی خبر داد.
علی حسینپور، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان اظهار کرد: با توجه به ضرورت صدور و ثبت صورتحسابهای الکترونیکی در سامانه مؤدیان مطابق قواعد و استانداردهای اعلامی سازمان و با توجه به درخواستهای مکرر به منظور رفع چالشها و مشکلات مؤدیان در جریان ارسال صورتحسابهای الکترونیکی صادر شده آنها به سامانه مؤدیان و عدم ارسال برخی صورتحسابها در موعد مقرر، زمان ارسال صورتحسابهای الکترونیکی تمدید شد.
وی گفت: طبق مصوبه جلسه کارگروه راهبری سامانه مؤدیان موضوع ماده یک قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان که به تصویب وزاری امور اقتصادی و دارایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات رسیده است، سامانه مذکور برای صورتحسابهای صادره تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ که در مهلت مقرر به سامانه مؤدیان ارسال نشده، تا تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ در دسترس مؤدیان مورد اشاره قرار گرفته است و صورتحسابهای الکترونیکی ارسال شده توسط مؤدیان تا مهلت زمانی یادشده، به عنوان صورتحسابهای ارسالی در موعد مقرر پذیرفته میشود.
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با بیان اینکه مؤدیان موظف هستند اطلاعات تمامی معاملات و فاکتورهای فروش خود را در سامانه مؤدیان مالیاتی ثبت کرده و صورتحساب الکترونیکی خود را صادر کنند، افزود: ثبت این اطلاعات موجب دقت بیشتر در محاسبه مالیات متعلقه میشود.
حسینپور خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ نیز اشخاص حقوقی (به جز اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۶ قانون مالیات بر ارزشافزوده مصوب ۱۴۰۰) مشمول اجرای این قانون هستند.
برچسب های :
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صبح بخیر نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.