به گزارش پایگاه خبری صبح بخیر نیوز، آیتالله مرتضی مطیعی، امام جمعه و نماینده ولیفقیه در استان سمنان، صبح امروز در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، معاونان و روسای ستادی این اداره کل، بر ضرورت حفاظت از مراتع، جنگلها و منابع طبیعی استان تأکید کرد.
وی در این نشست که محور آن بررسی راهکارهای حفاظت از منابع طبیعی بود، اظهار داشت: اجرای طرحهای توسعهای و عمرانی در استان نباید موجب تخریب عرصههای ملی و منابع طبیعی شود و باید با تمام توان از این سرمایههای ملی صیانت کرد.
مطیعی ارزش منابع طبیعی را به عنوان سرمایههای ملی و مواهب الهی یاد کرد و افزود: حفاظت از جنگلها، مراتع و ذخایر طبیعی، وظیفهای همگانی است که نیازمند مشارکت همه دستگاهها و مردم میباشد.
امام جمعه سمنان همچنین بر برخورد قاطع با عوامل تخریب پوشش گیاهی و تجاوز به عرصههای طبیعی تأکید کرد و گفت: تخریب محیط زیست خیانت به نسلهای آینده است و باید با قاطعیت با این تخلفات مقابله شود.
در ادامه، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارشی از اقدامات انجامشده و برنامههای آینده برای حفاظت از عرصههای طبیعی ارائه داد.
این نشست صمیمی با تأکید بر همکاری و هماهنگی میان نهادهای مختلف برای حفظ منابع طبیعی استان سمنان به پایان رسید.