به گزارش پایگاه خبری صبح بخیر نیوز، فرماندار شاهرود اظهار کرد: در هفته دولت امسال، 153 پروژه عمرانی و اقتصادی در این شهرستان افتتاح میشود.
ابوطالب جلالی گفت: برای اجرای این طرحها یک هزار و 800 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی افزود: در مقایسه با سال گذشته، میزان اعتبارات تخصیص یافته به پروژههای شهرستان دو برابر شده است.
جزئیات پروژههای قابل افتتاح
فرماندار شاهرود تاکید کرد: از مجموع 153 پروژه، 127 طرح عمرانی و 26 طرح اقتصادی هستند.
به گفته وی، یک هزار میلیارد تومان برای پروژههای عمرانی و 756 میلیارد تومان برای پروژههای اقتصادی شهرستان شاهرود هزینه شده است.
جلالی گفت: همچنین 15 پروژه عمرانی و اقتصادی در شاهرود کلنگزنی خواهد شد که اعتباری معادل 245 میلیارد تومان برای آنها در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد: در مجموع 168 طرح با اعتباری بیش از دو هزار میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری در شاهرود افتتاح یا کلنگزنی خواهد شد.
سهم دستگاهها در اجرای پروژهها
فرماندار شاهرود با اشاره به نقش صنعت، معدن و تجارت در توسعه شهرستان گفت: این بخش با 9 پروژه اقتصادی بیشترین سهم را در میان طرحهای اقتصادی دارد.
وی افزود: برای این طرحها 44 میلیارد و 645 میلیون تومان سرمایهگذاری صورت گرفته است.
جلالی ادامه داد: توزیع برق شهرستان شاهرود چهار پروژه، جهاد کشاورزی شش پروژه، میراث فرهنگی شش پروژه و کمیته امداد یک پروژه اقتصادی را در هفته دولت افتتاح خواهند کرد.
شهرداری شاهرود در صدر پروژههای عمرانی
وی بیان کرد: شهرداری شاهرود با 29 پروژه بیشترین طرح عمرانی قابل افتتاح را به خود اختصاص داده است.
فرماندار شاهرود افزود: بنیاد مسکن نیز 17 پروژه با اعتبار 128 میلیارد تومان آماده افتتاح در هفته دولت است.
به گفته وی، راهآهن شمالشرق یک پروژه، بخشداری بیارجمند یک پروژه، دانشگاه علوم پزشکی یک طرح، منابع طبیعی دو طرح، جهاد کشاورزی پنج طرح، کمیته امداد سه طرح، شهرکهای صنعتی شاهرود سه پروژه و سازمان تبلیغات اسلامی دو طرح عمرانی آماده بهرهبرداری هستند.
پروژههای عمرانی گسترده در بخشهای مختلف
فرماندار شاهرود افزود: در هفته دولت سال جاری همچنین 14 طرح راه و شهرسازی شرق استان، 15 طرح برقرسانی، 13 پروژه آب و فاضلاب، 12 طرح دهیاریها و هشت پروژه امور عشایری افتتاح خواهد شد.