به گزارش پایگاه خبری صبح بخیر نیوز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از برگزاری اردوی جهادی درمانی در بخش کالپوش توسط بسیج دانشجویی دانشگاه خبر داد.
محمد حسن امامیان اظهار داشت: این اردوی جهادی در روستای محروم حقالخواجه با همراهی گروه جهادی شهید تابسته برگزار شد و هدف آن ارائه خدمات جامع درمانی و فرهنگی به روستاییان بود.
وی افزود: انتقال یونیت دندانپزشکی از معاونت بهداشت و درمان دانشگاه به این روستای محروم برای نخستین بار، یکی از بخشهای ویژه این اردوی جهادی بود که با تلاش جهادگران عملی شد.
امامیان تصریح کرد: این اردو شش روز به طول انجامید و در طی آن بیش از 120 نفر ویزیت دندانپزشکی شدند و 30 عدد ترمیم دندان و 120 عدد کشیدن دندان انجام گرفت.
وی همچنین از ویزیت رایگان 90 نفر توسط پزشک عمومی و 50 نفر توسط ماما خبر داد و گفت: ارائه خدمات پزشکی به بیش از 150 نفر با تشکیل پرونده سلامت، یکی از مهمترین دستاوردهای این اردو بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: در کنار خدمات درمانی، برنامههای فرهنگی و تفریحی نیز برای کودکان برگزار شد که شامل کلاس نقاشی، کلاس قرآن، مسابقات دارت، وسطی و فوتبال بود.
امامیان افزود: برگزاری نماز جماعت و اجرای فعالیتهای شاد فرهنگی در این اردو، موجب ایجاد نشاط اجتماعی و فرهنگی در میان اهالی روستا شد.
وی تأکید کرد: برگزاری این اردوها با هدف ارتقای سلامت و بهبود کیفیت زندگی روستاییان محروم، همچنان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی شاهرود قرار دارد و گروههای جهادی در این مسیر نقش مهمی ایفا میکنند.