محمد کاظم امیدیان در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی در سالن اجتماعات ادارهکل تامین اجتماعی استان سمنان ابراز داشت: از مجموع سههزار و 148 میلیارد ریال هزینهکرد درمان غیرمستقیم مربوط به تامین اجتماعی استان سمنان در سال گذشته یکهزار و 433 میلیارد ریال مربوط به هزینه درمان سرپایی و یکهزار و 714 میلیارد ریال مربوط به بخش بستری بود.
وی ادامه داد: تامین اجتماعی استان سمنان سال گذشته 930 میلیارد ریال و سه ماه نخست امسال یکهزار و 50 میلیارد ریال بابت ارائه خدمات به مراکز طرف قرارداد پرداخت کرد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: پرداخت مطالبات مربوط به نسخه نویسی الکترونیکی تقریبا به روز بوده و عقبماندگی در پرداخت ندارد.
وی افزود: سرانه درمان غیرمستقیم هر بیمه شده تامین اجتماعی استان سمنان در سال گذشته 6 میلیون و 287 هزار ریال و سرانه درمان مستقیم هر بیمار چهار میلیون و 503 هزار ریال بود.
امیدیان اضافه کرد: 93 داروخانه، 167 پزشک و دندانپزشک، 33 مرکز درمانگاهی، 81 مرکز پاراکلینیکی، 9 بیمارستان و هشت مرکز دیالیز طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی استان سمنان است.
وی یادآور شد: یکهزار و 77 بیمار خاص تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان سمنان هستند که سال گذشته 145 میلیارد ریال بابت ارایه خدمات به این بیماران هزینه شد.
تامین اجتماعی استان سمنان پزشک متخصص و عمومی جذب میکند
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: یکی از مشکلات بیمه تامین اجتماعی استان در ارائه خدمات مطلوب به بیمهشدگان، کمبود پزشک متخصص و عمومی است و برای رفع این مشکل تامین اجتماعی استان فراخوان جذب پزشکان را اعلام کرده است.
امیدیان بیان کرد: تامین اجتماعی بدون موانع قانونی، آمادگی برای جذب پزشکان متخصص و عمومی دارد.
وی تصریح کرد: برای رفع مشکل کمبود پزشک متخصص در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان، تفاهمنامه همکاری با ادارهکل تامین اجتماعی استانهای همجوار امضا شده است تا بتوان از ظرفیت پزشکان در استانهای دیگر برای رفع کمبود پزشک متخصص استفاده کرد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: میزان اشغال تختهای بیمارستانی استان سمنان 60 تا 70 درصد است که در مقایسه با استاندارد کشور در وضعیت مطلوب قرار دارد.
بستری چهار بیمار مشکوک به کرونا در تنها بیمارستان تامین اجتماعی استان سمنان
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: چهار بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان تامین اجتماعی استان بستری هستند.
وی ادامه داد: در صورت نیاز و افزایش شمار بیماران بستری مبتلا یا مشکوک به کرونا بخش اختصاصی برای مراقبت از این بیماران راهاندازی خواهد شد.