رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان گفت: 31 هزار و 152 ورزشکار استان سال گذشته بیمه شده و زیر پوشش و عضویت کمیته خدمات درمانی ورزشی قرار گرفتند.
رمضان حیدریان ابراز داشت: از مجموع 31 هزار و 152 نفر ورزشکار سازمان یافته در استان سمنان در سال گذشته، 17 هزار و 586 نفر ورزشکار مرد و 13 هزار و 566 نفر ورزشکار از بانوان هستند.
وی با بیان اینکه به ورزشکارانی که زیر عضویت کمیته خدمات درمانی قرار دارند ورزشکاران سازمانیافته گفته میشود، بیان کرد: شیوع کرونا بر ورزش نیز مانند دیگر بخشها اثر منفی گذاشته و موجب کاهش ورزشکاران سازمانیافته در استان سمنان در سال 1399 شده بود، اما در سال 1400 وضعیت بهبود یافت.
حیدریان با اشاره به اهمیت ورزش در سلامت روان و جامعه اظهار داشت: پس از گذشت نزدیک به 2 سال از رکود ورزشی به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا اکنون دوباره شاهد پویایی ورزش و افزایش شمار ورزشکاران سازمان یافته در استان سمنان هستیم.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان خاطرنشان کرد: هر ورزشکار بعد از گذشت 72 ساعت از زمان صدور کارت عضویت کمیته خدمات درمانی در صورت آسیب میتواند از پوشش بیمهای استفاده کند و مدت اعتبار بیمه برای ورزشکاران یک ساله است.
وی اضافه کرد: اگر ورزشکاران سهسال متوالی نسبت به بیمه خود و تمدید کارت عضویت کمیته خدمات درمانی اقدام کنند، تعهدات بیمهای برای پوشش خسارت ناشی از آسیب افزایش مییابد و به طور کامل پرداخت میشود.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان گفت: توصیه میشود ورزشکاران برای بهرهگیری از خدمات بیمهای در زمان وقوع آسیب حین ورزش حتما نسبت به بیمه خود اقدام کنند و این موضوع را جدی بگیرند.
استان سمنان با جمعیت بیش از 702 هزار نفر در سال 1397 قبل از شیوع کرونا، 41 هزار و 747 ورزشکار بیمه شده داشت.