سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود گفت: 2 هزار و 500 عنوان کتاب با موضوعهای گوناگون از پنجم تا 28 اردیبهشت 1401 در مجتمع فرهنگی و هنری مهر این شهر به علاقهمندان عرضه میشود.
محمد تقی یزدی بیان کرد: در این نمایشگاه 28 هزار جلد کتاب از ناشران ملی، استانی و همچنین کتابهای نوشته شده توسط نویسندگان بومی ارائه میشود.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را توسعه فرهنگ کتابخوانی و همچنین ترغیب شهروندان برای خرید کتاب دانست و ابراز داشت: کتابها شامل موضوعهای مذهبی، هنری، روانشناسی، پزشکی، تاریخی، کودک و نوجوان، شعر و ادبیات، رمان، خانواده، آشپزی و زبان انگلیسی است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود ادامه داد: این نمایشگاه از پنجم تا 28 اردیبهشت ماه به مناسبت ماه رمضان و گرامیداشت هفته معلم دایر است.
یزدی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت هشت تا 20 به روی علاقهمندان باز است، اظهار داشت: برای خرید کتابهای این نمایشگاه 10 تا 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه در روزهای تعطیل نیز دایر است، افزود: این نمایشگاه در روزهای تعطیل از ساعت 10 تا 12 صبح و 16 تا 19 عصر فعال است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با بیان اینکه نمایشگاه کتاب عصر دوشنبه (فردا) ساعت 18 افتتاح میشود، ابراز داشت: این نمایشگاه به همت انتشارات گل بیتا (تهران) و با همکاری این اداره برگزار میشود.
یزدی، محل برپایی نمایشگاه را بلوار کارگر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و گفت: در کنار این نمایشگاه کتابت قرآن کریم با خط نستعلیق، ثلث و شکسته با حضور استادان انجمن خوشنویسان شهرستان شاهرود انجام میشود.
در استان سمنان 36 ناشر و 390 مولف فعالیت دارند که از این تعداد 100 تن شاهرودی هستند.