شهردار سمنان گفت: صدور عوارض صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده شهری به منظور ترغیب ساکنان به بهسازی بناهای موجود 50 درصد تخفیف دارد.
سید علی مرتضی نژاد ابراز داشت: بافت تاریخی شهر سمنان و بافت ناکارآمد میانی که در گذشته به عنوان بافت فرسوده مرسوم بود و همچنین سکونتگاههای غیررسمی، هر کدام به نوعی در دل یکدیگر قرار دارند و در سمنان 573 هکتار بافت ناکارآمد میانی وجود دارد که از این 573 هکتار، 357 هکتار بافت تاریخی است و 42 هکتار بافت تاریخی ویژه را شامل می شود و 126 هکتار مساحت بافت ناکارآمد میانی است.
وی اظهار داشت : مجموعه مدیریت شهری با تعریف طرحهای محرک توسعه مانند پهنه شرقی و پهنه جنوبی امامزاده یحیی (ع) و ارائه بسته های تشویقی به شهروندان و سرمایه گذاری در راستای نوسازی این بافت و افزایش سطح رفاه ساکنان آن گام برمی دارد.
وی با بیان اینکه 30 درصد از جمعیت شهر در بافت فرسوده و تاریخی سکونت دارند گفت : شهرداری در راستای احیاء، بهسازی و نوسازی این بافت ها، تخفیف 50 تا 60 درصدی عوارض شهری برای منازلی که در این بافت قرار دارد در نظر گرفته است.
شهردار سمنان خاطرنشان کرد : نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده یکی از دغدغه های اصلی مدیریت شهری سمنان است و امید است سیاست های تشویقی و طرحهای محرک توسعه ، منجر به نوسازی بافت های فرسوده شود.