10:25

2026/06/13

پایگاه خبری صبح بخیر نیوز

شکارچیان غیرمجاز در ارتفاعات مجن شاهرود به دام افتادند / کشف لاشه گوسفند وحشی و سلاح شکاری

لیلا نیرنگی:دو شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات منطقه حفاظت‌شده مجن شاهرود دستگیر شدند. از این متخلفان یک قبضه سلاح گلوله‌زنی و لاشه گوسفند وحشی کشف و ضبط شد.
دو شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات منطقه حفاظت‌شده مجن شاهرود دستگیر شدند. از این متخلفان یک قبضه سلاح گلوله‌زنی و لاشه گوسفند وحشی کشف و ضبط شد.

به گزارش صبح بخیرنیوز، علی‌اکبر قربانلو، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود، اعلام کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست با همکاری همیاران طبیعت موفق شدند در عملیات گشت و کنترل، دو شکارچی غیرمجاز را در ارتفاعات مجن شناسایی و بازداشت کنند.

وی با اشاره به اینکه این افراد اقدام به شکار یک رأس گوسفند وحشی کرده بودند، افزود: در بازرسی انجام‌شده از آنان، یک قبضه سلاح شکاری گلوله‌زنی از نوع برنو و تجهیزات مربوط به آن کشف و ضبط شد.

قربانلو ادامه داد: در پی هماهنگی با دادگاه بخش بسطام، منزل یکی از متهمان نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در آن مقدار قابل توجهی گوشت گوسفند وحشی مربوط به شکارهای گذشته یافت شد.

رئیس اداره محیط زیست شاهرود تاکید کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده و مستندسازی ادله جرم، به مراجع قضایی تحویل داده شدند تا مراحل قانونی رسیدگی به پرونده آنها طی شود.

وی همچنین از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی مانند صید و شکار غیرمجاز، از اقدام مستقیم پرهیز کرده و موضوع را سریعاً به نیروهای انتظامی یا اداره محیط زیست اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن