به گزارش پایگاه خبری صبح بخیر نیوز، قاسم شریفی در آئین استانی «خوش آمدی قهرمان» همزمان با استقبال پیکر هشت شهید گمنام دفاع مقدس در دبستان ابتدایی شاهد سمنان گفت: در دوره دفاع مقدس، استان سمنان 622 شهید دانشآموز را تقدیم انقلاب و کشور کرده است و امروز باید نام و یاد آنها جاودانه نگه داشته شود.
وی افزود: در جنگ 12 روزه تحمیلی رژیم صهیونیستی نیز 40 دانشآموز جان خود را از دست دادند و به خیل شهدای کشور پیوستند؛ شمع وجود این افراد در فضاهای آموزشی همچنان روشن بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه این شهیدان آسمان دیار استان را متبرک کردند، اظهار داشت: آنها با الگوگیری از ائمه معصومین (ع) مسیر شهادت را برگزیدند و آموزههای دینی را در عمل نشان دادند.
شریفی تصریح کرد: ما نیز باید در عصر کنونی مسیر خود را بر پایه راه پر برکت شهدا قرار دهیم و با الگوبرداری از شهدای دانشآموز، راه سعادت و موفقیت خود را هموار کنیم.
وی تأکید کرد: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای دانشآموز کمترین کاری است که میتوان انجام داد و این اقدام، الگویی عملی برای نسلهای آینده محسوب میشود.
شریفی ادامه داد: شهدای دانشآموز قهرمانهای ملی ما هستند و الگوی رفتاری و راه و رسم زندگی برای نسل فردا به شمار میآیند.
وی افزود: ایثارگری این شهیدان برگ زرینی بر تاریخ افتخار این مرز و بوم افزوده است و باید به نسل جوان منتقل شود تا ارزشهای اخلاقی، دینی و ملی تقویت گردد.