به گزارش پایگاه خبری صبح بخیر نیوز، علیرضا رهایی مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته دولت سال جاری، 23 پروژه و هشت طرح منابع طبیعی افتتاح و به بهرهبرداری رسید. این طرحها در حوزههای جنگل، بیابان و آبخیزداری اجرا شدهاند.
17 روستا و 73 هزار نفر بهرهمند شدند
رهایی با اشاره به هزینه 34 میلیارد تومانی برای این پروژهها بیان کرد: اجرای این طرحها به منظور حفاظت بیشتر از عرصههای منابع طبیعی و ارتقای سطح زیستمحیطی استان سمنان صورت گرفته است.
وی افزود: 17 روستا از طرحهای منابع طبیعی در هفته دولت بهرهمند شدند که جمعیتی حدود 73 هزار نفر را شامل میشود.
بهبود 21 منبع آبی و افزایش بهرهوری
مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان تصریح کرد: در نتیجه اجرای این پروژهها، 21 منبع آبی شامل قنوات و منابع آبی پاییندست شهرهای استان تحت تأثیر قرار میگیرند.
وی ادامه داد: این طرحها در تمامی هشت شهرستان استان سمنان اجرایی شدهاند و اثرات مستقیم بر منابع آبی و توسعه پایدار خواهند داشت.
اثرگذاری بر اشتغال پایدار و مقابله با فرسایش خاک
رهایی با تأکید بر اثرگذاری این طرحها در بهبود شرایط زیستمحیطی استان گفت: پروژههای منابع طبیعی در کاهش فرسایش خاک، مدیریت روانآبها، مقابله با بیابانزایی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوامع محلی نقش کلیدی ایفا خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: طرحهای منابع طبیعی استان سمنان به عنوان بخشی از برنامههای توسعهای در راستای حفاظت محیط زیست و افزایش کیفیت زندگی روستاییان به شمار میرود.