به گزارش پایگاه خبری صبح بخیر نیوز، محمدجواد کولیوند استاندار سمنان در نشست کارگروه مولدسازی اموال و داراییهای دولت گفت: این طرح با هدف استفاده بهینه از داراییهای دولتی و غیردولتی اجرا میشود.
وی تأکید کرد: اجرای طرح مولدسازی میتواند منابع مالی جدیدی برای پروژههای عمرانی و خدماتی استان فراهم کند و در بهبود ساختار اقتصادی نقشآفرین باشد.
هدف مولدسازی در استان سمنان
استاندار سمنان اظهار داشت: شناسایی داراییهای مازاد بلااستفاده یا کم استفاده نخستین گام این طرح است.
وی افزود: این داراییها یا به فروش میرسند یا به شیوههای دیگر مورد بهرهبرداری قرار میگیرند تا ارزش افزوده ایجاد کنند.
کولیوند با بیان اینکه 24 پلاک مازاد دستگاههای استان شناسایی شده است، تصریح کرد: 9 دستگاه موظف به اخذ استعلامهای لازم برای تعیین تکلیف این املاک شدند.
ضرورت تعیین تکلیف سریع اموال مازاد
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: اگر پلاکهای بلااستفاده معرفیشده به کارگروه مولدسازی تعیین تکلیف نشوند، باید در کوتاهترین زمان نسبت به پیگیری وضعیت آنها اقدام شود.
وی خواستار توجه جدی دستگاههای اجرایی به این موضوع شد و گفت: تأخیر در تعیین تکلیف داراییهای مازاد میتواند فرصتهای اقتصادی استان را کاهش دهد.
استفاده بهینه از اموال دولتی
کولیوند اضافه کرد: مولدسازی میتواند شامل فروش املاک، تجهیزات و سایر داراییهای دولتی باشد.
وی تأکید کرد: این اقدام با هدف ارتقای کارآمدی مدیریت داراییها و تأمین مالی پروژهها در اولویت برنامههای استان قرار دارد.
استاندار سمنان اظهار داشت: با اجرای کامل طرح مولدسازی، ظرفیتهای اقتصادی استان تقویت و بهرهوری در دستگاههای اجرایی افزایش خواهد یافت.