سرپرست معاونت گردشگری و سرمایهگذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان سمنان گفت: برای نخستین بار در کشور، فرآیند صدور کارت برای راهنمایان گردشگری در این استان انجام میشود.
مهدی قاسمزاده سرپرست معاونت گردشگری و سرمایهگذاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور، فرآیند صدور کارت برای راهنمایان گردشگری در این استان انجام میشود.
وی بیان کرد: از این پس صدور کارت راهنمایان گردشگری استان، توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان سمنان انجام میشود.
سرپرست معاونت گردشگری و سرمایهگذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان سمنان گفت: در راستای تفویض اختیارات مقام عالی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به مدیران کل استانی، امکان صدور کارت راهنمایان گردشگری با خرید دستگاه چاپگر کارت و با صرف ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار، محقق شد.
قاسمزاده افزود: با خرید این دستگاه و ارائه آموزشهای لازم، هماکنون کار تمدید کارت راهنمایان گردشگری استان سمنان در حال انجام است و در آینده نزدیک با بهروزرسانی سامانه «سادرا» کار صدور کارت نیز انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به توسعه گردشگری و معرفی جاذبهها و قابلیتهای تاریخی، طبیعی و عرفانی نقاط مختلف استان سمنان که زمینه برنامهریزی و حضور تورهای گردشگری را فراهم آورده است، در حال حاضر ۷۶ راهنمای کارتدار ملی و بینالمللی در این استان فعالیت دارند.
صدور کارت راهنمایان پس از ثبتنام در سامانه، اخذ استعلام و بارگذاری مدارک، با گذشت زمان تقریبی ۱۵ روز انجام میشود.
برچسب های :
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صبح بخیر نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.