پروژههای نیمهتمام تا گلایههای ترافیکی در سمنان
فرماندار شهرستان سمنان آخرین وضع پروژههای عمرانی، مسأله تأمین آب و پروازها از فرودگاه، گلایههای ترافیکی و … را در این شهرستان تشریح کرد.
گلایههای ترافیکی در سمنان
فرماندار سمنان با اشاره به اینکه در طراحی هندسی معابر بحث ترافیک و نگاه ترافیکی مطرح است، گفت: سال گذشته بحث تونل میدان سعدی مطرح شد و علتش را ترافیک میدان سعدی عنوان کرده بودند.
بهرامی بیان کرد: طرح اجرای تونل در این میدان مطرح شد؛ اما شورای عالی شهرسازی در یک مجمع کارشناسی در دانشگاه تربیت مدرس مطرح کرد که اتفاقاً گاهی در بعضی مکانها، ترافیک لازم است و حل معضل ترافیک با ایجاد ترافیک ممکن است.
وی تصریح کرد: به عبارت بهتر، گفته شد که اگر بخواهیم جلوی سرعت غیرمجاز خودروها و وسایل نقلیه را بگیریم، گاهی وقتها لازم است تا خودروها با سرعت میانی متناوب حرکت کنند و این بهتر است و به عقیده بنده نیز این جمله معقولی است.
بهرامی به پروژه میدان «عدالت» سمنان اشاره کرد و با بیان اینکه این موضوع به مدت ۶ ماه مورد بحث قرار گرفت و مشاوری در حوزه ترافیک از تهران بعد از برداشت منطقهای طرحی ارائه داد، گفت: طرح باید با آنچه در میدان است، تطابق داشته باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به شکل مهندسی میدان که هیچ شباهتی به میدان نداشت، نحوه ورود به میدان هم دچار چالشی جدی شده بود و بسیاری از تصادفات بر اساس اشکالات موجود در این میدان شکل میگیرد.
فرماندار سمنان با بیان اینکه حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از مشکلات ترافیکی به فرهنگ ترافیکی مردم مرتبط میشود و بر این اساس بخشی از ترافیک به رفتار خودمان برمیگردد، گفت: زیرساختهای فرهنگی ترافیک باید توسط خبرنگاران برای مردم تبیین شود.
چرا فرمانداران در کمیسیون ماده ۵ نه عضو هستند و نه حق رأی دارند؟
فرماندار سمنان تصریح کرد: چرا فرمانداران در کمیسیون ماده پنج نه عضو هستند و نه حق رأی دارند؟ چرا فرمانداران درباره تصمیمگیری عمرانی شهرهای خودشان حق دخالت ندارند؟
بهرامی ادامه داد: جالب است که مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری در کمیسیون ماده پنج عضو است؛ اما بنده بهعنوان فرماندار که مسؤول این حوزه و مسؤول ستاد بحران و شورای ترافیک هستم، عضو این کمیسیون نیستم. زمانی میتوانم پاسخگو باشم که در تصمیمگیریها نقشی داشته باشم!