فعالیت ۵ مدرسه استثنایی در سمنان/ کمبود نیروی انسانی چارهاندیشی شود
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۱۸ مدرسه استثنایی در این استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد، پنج مدرسه در سمنان فعال است.
محمد کرمانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان ضمن قدردانی از حمایتهای کانون پرورش فکری استان و همکاری مسؤولان و مربیان مراکز فراگیر (کودکان دارای نیازهای ویژه) در ۲ شهرستان سمنان و شاهرود و ارائه گزارش کوتاهی از جمعیت دانشآموزی معلولان جسمی حرکتی، تعداد مدارس و معلمان فعال در این حوزه اظهار کرد: تنها دستگاهی که بهصورت عملیاتی با مدارس استثنایی همکاری داشته و در حوزه کودک و نوجوان بسیار خوب وارد شده است، کانون پرورش فکری بوده و به شدت به حمایت این مجموعه بهویژه در فصل تابستان نیازمندیم.
وی افزود: کار در این مدارس بسیار سخت است و کمبود نیروی انسانی در حوزه تعلیم و تربیت چه آموزش و پرورش عادی و چه آموزش و پرورش استثنایی مشاهده میشود و بیشک جز عشق و علاقه و ذات انسان هیچچیز باعث نمیشود که فردی برای ۳۰ سال با این قشر مظلوم و معصوم کار کند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تأکید کرد: حضور اعضای فراگیر در مراکز فرهنگی هنری کانون، نقطه آغاز برای فرایند اجتماعی شدن آنها میشود.
۵ مدرسه استثنایی در سمنان فعال است
کرمانی یادآور شد: ۱۸ مدرسه استثنایی در سطح استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد، پنج مدرسه در سمنان فعال است و از مجموع ۷۳۰ دانشآموز، ۵۵۰ نفر کمتوان ذهنی هستند.
وی تصریح کرد: در ۱۷۲ مدرسه استان سمنان، نزدیک به ۳۰۰ نفر هم با سایر دانشآموزان در مدارس عادی درس میخوانند و از این تعداد، شاید تنها پنج مدرسه با معلمان تلفیقی ۲۴ ساعته مناسبسازی شده باشد که هر معلم بهطور میانگین ۶ تا ۹ دانشآموز را پشتیبانی میکند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان خواست تا در راستای تفاهمنامه کشوری مبنی بر فراهم آوردن زمینه حضور مخاطبان شامل کودکان و نوجوانان دارای آسیبهای شنوایی، بینایی و معلولان جسمی و حرکتی در مراکز فراگیر کانون در کنار دیگر اعضای کانون و گسترش فعالیتهای فرهنگی، هنری و اجتماعی آنها از طریق غنیسازی اوقات فراغت و… همکاری صورت گیرد.