زیرساخت نصب دوربین کنترل سرعت در جاده شاهرود – طرود فراهم شد/ تحقق تا ۲ ماه دیگر
ابوطالب جلالی در حاشیه نشست تامین زیرساخت مورد نیاز برای نصب و راهاندازی دوربینهای ترافیکی محور شاهرود به طرود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این نشست مصوب شد تا یک ماه آینده اداره کل حمل و نقل جادهای ۲ دوربین کنترل سرعت در محلهایی که از قبل جانمایی شده است، مستقر […]
ابوطالب جلالی در حاشیه نشست تامین زیرساخت مورد نیاز برای نصب و راهاندازی دوربینهای ترافیکی محور شاهرود به طرود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این نشست مصوب شد تا یک ماه آینده اداره کل حمل و نقل جادهای ۲ دوربین کنترل سرعت در محلهایی که از قبل جانمایی شده است، مستقر کند.
وی از نصب چهار دوربین کنترل سرعت در این جاده تا ۲ ماه آینده خبر داد و گفت: پوشش آنتندهی تلفن همراه با ایجاد مرکز مرتبط نیز تا سه ماه آینده از سوی ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان در این محور انجام میشود.
فرماندار ویژه شاهرود با بیان اینکه شانهسازی جاده در محلهای تعیین شده برای استقرار دوربینها انجام شده است، ادامه داد: ۱۰ نقطه پرحادثه در محور ۱۲۰ کیلومتری شاهرود به طرود برای نصب دوربین کنترل سرعت شناسایی شد.
فعالیت ۸۰ معدن در محور شاهرود به طرود
وی با اشاره به فعالیت ۸۰ معدن در محور شاهرود به طرود اظهار کرد: معدنکاران این محور باید به وظیفه اجتماعی برای ایمنسازی راه عمل کنند.
جلالی با اشاره به اینکه بیشتر خودروهای این معادن از نوع سنگین است، افزود: تردد کامیون و تریلیهای معادن بیشتر موجب حوادث جادهای در این محور شده است.
وی با اشاره به جانباختن ۱۶ نفر براثر تصادف جادهای از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در محور شاهرود به طرود، اظهار کرد: تردد تریلی و کامیون در این محور به جز کامیونداران معادن که دارای مجوز هستند، همچنان ممنوع است.
زیرساخت نصب دوربین کنترل سرعت در جاده شاهرود – طرود فراهم شد/ تحقق تا ۲ ماه دیگر
فرماندار ویژه شاهرود از تعریض ۶ کیلومتر جاده در محدوده «چاهجام» این محور خبر داد و گفت: برای ارتقای جاده شاهرود به طرود، ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اوراق خریداری و به خزانه دولت واریز شد اما تاکنون سازمان برنامه و بودجه این اعتبار را ابلاغ نکرده است.
وی با اشاره به اینکه تعریض ۱۰ کیلومتر محور هم با اعتبارات شهرستانی انجام شده است، ابراز کرد: ارتقای مسیر ۱۲۰ کیلومتری این جاده با شانهسازی و نصب دوربینهای کنترل سرعت از بروز بسیاری از تصادفات جلوگیری میکند.
راه اصلی رسیدن به اصفهان، یزد و بندرعباس در محور ارتباطی شمال به جنوب و همچنین شرق به جنوب کشور، محور شاهرود – دامغان – جندق با حدود ۳۲۰ کیلومتر است، اما رانندگان به دلیل کوتاهی حدود ۱۰۰ کیلومتریِ محور شاهرود – طرود – جندق، تمایل به تردد از این جاده دارند.
کوتاه شدن راه موجب شده تا بسیاری از رانندگان کاستیها و خطرات این مسیر مانند عرض کم جاده، احتمال برخورد با شتر در شبها، کمبود علایم رانندگی، مناسب نبودن آسفالت در برخی نقاط، نبود خطکشی و نیز دستاندازها را به جان بخرند.
رانندگانی که به امر حمل و نقل مشغول هستند، همیشه کوتاهترین راهها را برای رسیدن به مقصد خود انتخاب میکنند که از نظر اقتصادی و صرف وقت برایشان مهم است.
علاوه بر رانندگان استانهای دیگر، بسیاری از مردم روستاهای منطقه طرود هم از این مسیر برای تردد استفاده میکنند، به همین دلیل و با توجه به کلیدی شدن نقش این محور در ارتباطات منطقه و همچنین تعداد جانباختگان و تعدد تصادفهای مدت اخیر، رسیدگی به این راه و تامین امکانات مورد نیاز باید از سوی مسوولان مورد توجه قرار گیرد.
کم عرض بودن جاده، نبود شانه خاکی مناسب، و اختلاف سطح با ۲ طرف جاده، از جمله عواملی است که هر چندروز یکبار موجب تصادف در این منطقه می شود و جانباختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان را در تصادفها رقم میزند.
طرود با بیش از سه هزار نفر جمعیت ۱۲۰ کیلومتر از شاهرود فاصله دارد.