فرشید فلاح به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار در پیامی با تبریک این روز به خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان سمنان، یاد و خاطره شهدای خبرنگار را گرامی داشت.
وی، با اشاره به مصادف شدن 17 مرداد امسال با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: این همزمانی با توجه به رسالت خبرنگاران در تبیین فرهنگ عاشورا و به ویژه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است و رسالت خبرنگاران را سنگین تر می کند.
فلاح، 17 مرداد و روز خبرنگار را یادآور رشادت ها و حماسه آفرینی های این قشر فرهیخته دانست و ادامه داد: خبرنگاران، سفیران صادق و راویان صدیق همواره در راه حقیقت و رسالت خطیر و سترگ آگاهی بخشی، اهتمام میورزند و تلاش ها و فعالیت های آنها قابل تمجید و ستایش است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه 17 مرداد ماه یادآور خاطره بزرگمرد عرصه اطلاع رسانی شهید “محمود صارمی” شهید گرانقدری که فراقش بهانه ای شد برای گرامیداشت روز خبرنگار و روزی از جنس حرمت و عشق به قلم است، افزود: روز خبرنگار روز تجلیل از پیشگامان فرآیند اطلاع رسانی و روز پاسداشت تلاشهای صادقانه و روز تجلی هنر در تبلور آثار دینی، ارزشی و ملی است.
به دلیل همزمانی 17 مرداد با روز عاشورای حسینی، آیین های گرامیداشت روز خبرنگار امسال در بسیاری از شهرهای استان سمنان زودتر از این تاریخ برگزار و یاد و خاطره شهیدان خبرنگار و نیز تلاش ها و فعالیت های خبرنگاران این استان ارج نهاده شد.