17:35

2026/06/26

پایگاه خبری صبح بخیر نیوز

راه‌اندازی «دهکده داروهای گیاهی» در شاهرود با حمایت جهاد دانشگاهی استان سمنان

لیلا نیرنگی: راه‌اندازی «دهکده داروهای گیاهی» در شاهرود با هدف توسعه کشاورزی گیاهان دارویی و کاهش خسارات ناشی از سرمازدگی، به زودی توسط جهاد دانشگاهی استان سمنان اجرایی می‌شود. این پروژه که از مصوبات سفر ریاست جمهوری است، با حمایت‌های مالی استانی و نمایندگان مجلس، ظرفیت‌های تحقیقاتی، اقتصادی و ترویجی منطقه را تقویت خواهد کرد.

راه‌اندازی «دهکده داروهای گیاهی» در شاهرود با هدف توسعه کشاورزی گیاهان دارویی و کاهش خسارات ناشی از سرمازدگی، به زودی توسط جهاد دانشگاهی استان سمنان اجرایی می‌شود. این پروژه که از مصوبات سفر ریاست جمهوری است، با حمایت‌های مالی استانی و نمایندگان مجلس، ظرفیت‌های تحقیقاتی، اقتصادی و ترویجی منطقه را تقویت خواهد کرد.

راه‌اندازی «دهکده داروهای گیاهی» در شاهرود با هدف توسعه کشاورزی گیاهان دارویی و کاهش خسارات ناشی از سرمازدگی، به زودی توسط جهاد دانشگاهی استان سمنان اجرایی می‌شود. این پروژه که از مصوبات سفر ریاست جمهوری است، با حمایت‌های مالی استانی و نمایندگان مجلس، ظرفیت‌های تحقیقاتی، اقتصادی و ترویجی منطقه را تقویت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح بخیر نیوز، نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دهکده داروهای گیاهی در شهرستان شاهرود توسط جهاد دانشگاهی استان سمنان خبر داد و تأکید کرد که این پروژه با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشاورزی و گیاهان دارویی منطقه، گامی مهم در توسعه تحقیقاتی و اقتصادی شهرستان خواهد بود.

احمد عجم در دیداری با رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان در دفتر خود در شاهرود، اعلام کرد که تلاش‌های گسترده‌ای برای عملیاتی کردن این زیرساخت انجام شده و امیدوار است به‌زودی شاهد افتتاح این دهکده باشیم. وی افزود: «کمک به راه‌اندازی دهکده داروهای گیاهی در مصوبات سفرهای ریاست جمهوری سال گذشته گنجانده شده و تلاش می‌کنیم منابع استانی و اعتبارات در اختیار نماینده برای حمایت مالی این پروژه اختصاص یابد.»

نماینده مردم شاهرود و میامی، راه‌اندازی این مجموعه را بر مبنای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی، زراعت و گیاهان دارویی شهرستان بسیار مؤثر دانست و یادآور شد که یکی از چالش‌های مهم کشاورزی منطقه، سرمازدگی درختان و گیاهان است که جهاد دانشگاهی در این زمینه اقدامات موثری انجام داده است. وی ادامه داد: «با ایجاد دهکده گیاهان دارویی، خط تولید محلول ضدسرمازدگی جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز در شاهرود راه‌اندازی می‌شود تا بخشی از دغدغه‌های کشاورزان منطقه کاهش یابد.»

عجم در پایان، خواستار پیگیری جدی برای تأسیس دفتر جهاد دانشگاهی استان سمنان در دانشگاه صنعتی شاهرود شد تا همکاری‌های علمی و پژوهشی تقویت گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن