به گزارش پایگاه خبری صبح بخیر نیوز، سرهنگ محمد امامی، فرمانده قرارگاه اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه استان سمنان از اعزام گسترده مردم این استان به مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) در سیوششمین سالگرد ارتحال ایشان خبر داد و اظهار کرد: بیش از پنج هزار نفر از زائران در قالب کاروانهای اتوبوسی و بیش از یکهزار نفر نیز با خودروهای شخصی به سمت حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی حرکت میکنند.
وی شعار محوری این مراسم را «امامِ امید و اقتدار» عنوان کرد و آن را نشانهای از استمرار پیوند مردم با آرمانهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری دانست.
امامی با بیان اینکه این رویداد با مشارکت 16 کمیته تخصصی از ستاد ارتحال برگزار میشود، افزود: سپاه پاسداران مسؤولیت کمیتههای اعزام، تغذیه و اسکان را عهدهدار است و هماهنگی لازم با همه دستگاههای اجرایی استان برای اجرای هرچه بهتر این مراسم صورت گرفته است.
فرمانده قرارگاه اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه استان سمنان ادامه داد: ثبتنام برای شرکت در این مراسم از طریق پایگاهها و حوزههای مقاومت بسیج آغاز شده و همچنان ادامه دارد و زائران میتوانند برای نامنویسی حضوری اقدام کنند.
وی از برنامهریزی ویژه برای اعزام خودروهای شخصی نیز خبر داد و گفت: برای این دسته از زائران، محل پارکینگ تعیین و نمایندهای برای هماهنگی امور در نظر گرفته شده است.
سرهنگ امامی حضور مردم در این مراسم را فرصتی برای تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل و بیعتی دوباره با مقام معظم رهبری دانست و افزود: این حضور نمادی از تداوم مسیر انقلاب و وفاداری مردم به ارزشهای نظام اسلامی است.
وی در پایان با اشاره به نزدیکی دومین کنگره ملی بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان تصریح کرد: در حاشیه این مراسم، پیوست فرهنگی با محوریت سیره شهدا نیز اجرا خواهد شد تا این حرکت معنوی، عمق بیشتری در فرهنگ ایثار و شهادت پیدا کند.