به گزارش پایگاه خبری صبح بخیر نیوز، مهدی شاهب در نشست رسانهای «هفته ملی کودک» که با حضور جمعی از اهالی رسانه و مطبوعات در سالن جلسات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان برگزار شد، گفت: همافزایی دستگاههای اجرایی در اجرای برنامههای هفته ملی کودک بر اثرگذاری هر چه بیشتر این برنامه میافزاید.
وی با اشاره به تعامل سازنده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اظهار داشت: سرمایه اجتماعی یکی از مهمترین مقولات حوزه اجتماعی است و در این میان به کودک بهعنوان سرمایه اجتماعی کمتر توجه شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان تأکید کرد: کودکان آیندهسازان کشور هستند و باید به آنها بهعنوان سرمایه اجتماعی مهم و اثرگذار نگریسته شود. سیاستگذاران باید رویکردی چندبعدی، فرابخشی و مبتنی بر عدالت اجتماعی اتخاذ کنند و از نگاههای سلیقهای، فردی و تکبعدی پرهیز کنند.
شاهب با بیان اینکه ظرفیتهای خوبی در حوزه مراقبت و حمایت از کودکان وجود دارد، افزود: باید فضایی بهتر برای زیست کودکان در جامعه فراهم شود و همه نهادها، رسانهها و فضای مجازی توجه ویژهتری به مقوله کودک داشته باشند.
وی تأکید کرد: تعداد سازمانهای مردمنهاد تخصصی در حوزه کودک بسیار کم است و ایجاد فضای گفتوگو ویژه کودکان زیربنای یک جامعه سالم است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان به تدوین سند ملی کودک اشاره کرد و گفت: این سند باید با همکاری همه دستگاهها مورد توجه ویژه قرار گیرد و اگرچه سمنان به عنوان شهر دوستدار کودک معرفی شده، تحقق آن منوط به طراحی فضای شهری متناسب با کودکان است.
شاهب افزود: هفته ملی کودک باید تلنگری برای شهرداران استان باشد تا پارکها و شهر بازیها را متناسب با نیاز کودکان ایجاد و گسترش دهند.