معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شاهرود گفت: سه هزار و ۴۳۰ مورد مزاحمت تلفنی طی سال ۱۴۰۱ با سامانه اورژانس این شهرستان ثبت شد.
محسن مزجی افزود: از ۷۵ هزار و ۹۰۵ تماس با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس شاهرود طی سال گذشته معادل چهار و نیم درصد مزاحمت تلفنی بود.
وی با اشاره به اینکه بیشتر تماسهای مزاحمت توسط کودکان بود، ابراز کرد: هر تماس تلفنی با اورژانس به نفس و جان یک بیمار بستگی دارد، از این رو باید خانوادهها به فرزندان خود آموزش دهند تا بر اثر کنجکاوی و یا هر دلیل دیگری، با شمارههای امدادی به ویژه اورژانس تماس نگیرند.
مزجی با بیان اینکه ۷۵ هزار و ۹۰۵ تماس تلفنی طی سال ۱۴۰۱ با سامانههای این مرکز برقرار شد، اظهار کرد: ۲۲ هزار و ۸۵۱ مورد از این تماسها منجر به اعزام آمبولانس شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار ماموریت شهری و پنج هزار و ۸۵۱ ماموریت جادهای توسط اورژانس شاهرود در سال ۱۴۰۱ انجام شد، افزود: در پی این ماموریتها ۱۳ هزار و ۶۴۱ بیمار و مصدوم به بیمارستانهای امام حسین (ع)، بهار، خاتم الانبیاء شاهرود و امام رضا(ع) میامی انتقال یافتند.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شاهرود ادامه داد: اورژانس هوایی طی سال گذشته ۸۷ سورتی پرواز به منظور انتقال مصدومان به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود انجام داد.
مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شاهرود با ۱۷۴ کارشناس در ۱۶ پایگاه جادهای، چهار پایگاه شهری، ۲ موتورلانس، پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و ۳۰ دستگاه آمبولانس به هموطنان خدماترسانی میکند.
همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با ۱۳ تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدماتدهی به بیماران سرپایی در این مرکز آماده است.
براساس آمار، سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر در مسیر اصلی محور تهران- مشهد و برعکس از استان سمنان تردد میکنند.
برچسب های :
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صبح بخیر نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.