10:12

2026/06/20

پایگاه خبری صبح بخیر نیوز

افزایش موارد ابتلا به کووید و آنفلوانزا در سمنان؛ وضعیت بیمارستان‌ها تحت مراقبت ویژه

حامد علایی- دانشگاه علوم پزشکی سمنان اعلام کرد: موارد قطعی و مشکوک ابتلا به کووید–۱۹ و آنفلوانزا در بیمارستان‌های استان رو به افزایش است و برخی بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی سمنان اعلام کرد: موارد قطعی و مشکوک ابتلا به کووید–۱۹ و آنفلوانزا در بیمارستان‌های استان رو به افزایش است و برخی بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی سمنان اعلام کرد: موارد قطعی و مشکوک ابتلا به کووید–۱۹ و آنفلوانزا در بیمارستان‌های استان رو به افزایش است و برخی بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری صبح بخیر نیوز، دانشگاه علوم پزشکی سمنان از افزایش موارد مثبت کووید و آنفلوانزا در میان بیماران بستری استان خبر داد. چند روزی است که گسترش علائم شدید آنفلوانزا در سمنان همانند دیگر نقاط کشور مشاهده می‌شود و اکنون موارد قطعی ابتلا نیز در بیمارستان‌های استان تأیید شده است.

علی رشیدی‌پور صبح شنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: روند ابتلا به آنفلوانزا در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه افزایشی است و شمار مراجعه‌کنندگان با علائم تنفسی بالا رفته است. وی افزود: هم‌اکنون 30 بیمار با تشخیص قطعی یا مشکوک به کووید یا آنفلوانزا در مراکز درمانی بستری هستند که هشت نفر از آنها تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رشیدی‌پور اظهار داشت: وضعیت عمومی دیگر بیماران پایدار است و روند تشخیص موارد قطعی در بیمارستان‌ها ادامه دارد. وی افزود: افزایش مراجعه به پزشکان و درمانگاه‌ها با علائم سرماخوردگی و مشکلات تنفسی در روزهای اخیر مشهود است و این موضوع نیازمند توجه بیشتر مردم به اصول پیشگیری است.

استان سمنان به دلیل برخورداری از دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود، هر دو منطقه را تحت پوشش خود دارد و طبق گزارش‌ها، شرایط شرق استان نیز مناسب نیست. در شاهرود و میامی، مراجعان دارای علائم آنفلوانزا و بیماری‌های تنفسی افزایش یافته و مطب پزشکان و مراکز درمانی با ازدحام روبه‌رو هستند.

بر اساس توصیه کارشناسان، بسیاری از موارد ابتلا به کووید و آنفلوانزا نیاز به بستری ندارند، اما تشخیص به‌موقع و دریافت درمان مناسب نقش مهمی در روند بهبود بیماران دارد. به همین دلیل استفاده از ماسک، شست‌وشوی مکرر دست‌ها و پرهیز از حضور در تجمعات به‌ویژه برای سالمندان، کودکان زیر پنج سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مورد تأکید قرار گرفته است.

همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق تغذیه مناسب و استراحت کافی می‌تواند احتمال ابتلا را کاهش دهد. متخصصان تأکید دارند که رعایت بهداشت فردی و توجه به علائم اولیه بیماری، بهترین راهکار برای جلوگیری از شیوع گسترده‌تر بیماری‌های فصلی در استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن