01:06

2026/06/27

پایگاه خبری صبح بخیر نیوز

استان سمنان در مسیر تحول اجتماعی؛ تدوین زیست‌بوم مسئولیت اجتماعی با محوریت بهزیستی کلید خورد

پریسا استقامت: در دیداری رسمی با فرماندار سمنان، سرپرست جدید بهزیستی استان از آغاز تدوین زیست‌بوم مسئولیت اجتماعی به عنوان راهبرد کلان حمایت‌های اجتماعی خبر داد؛ اقدامی تحول‌آفرین برای مدیریت یکپارچه و هدفمند منابع و خدمات اجتماعی با مشارکت همه بخش‌های جامعه.

در دیداری رسمی با فرماندار سمنان، سرپرست جدید بهزیستی استان از آغاز تدوین زیست‌بوم مسئولیت اجتماعی به عنوان راهبرد کلان حمایت‌های اجتماعی خبر داد؛ اقدامی تحول‌آفرین برای مدیریت یکپارچه و هدفمند منابع و خدمات اجتماعی با مشارکت همه بخش‌های جامعه.

سرپرست بهزیستی استان مطرح کرد: تدوین زیست‌بوم مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از راهبردهای کلان در حوزه حمایت‌های اجتماعی است تدوین زیست‌بوم مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از راهبردهای کلان در حوزه حمایت‌های اجتماعی است دکتر نسیمی، سرپرست بهزیستی استان در دیدار با دکتر صمیمیان، فرماندار شهرستان سمنان، که با همراهی معاون مشارکت های مردمی و توسعه ظرفیت های اجتماعی و مدیر بهزیستی شهرستان سمنان بود، بر گسترش همکاری‌های بین بخشی و استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی برای ارتقای سطح خدمات به جامعه هدف تأکید کرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،در این دیدار، دکتر صمیمیان با تبریک انتصاب دکتر نسیمی به عنوان سرپرست بهزیستی استان و با اشاره به اینکه ایشان از فرزندان شایسته استان هستند، نگاه خدمت‌محور و متعهدانه وی را در مسیر توانمندسازی گروه‌های هدف سازمان، قابل تقدیر دانست. فرماندار سمنان با تأکید بر اینکه ملاک انتخاب و همکاری در شهرستان، مسائل سیاسی نیست بلکه خدمت صادقانه به مردم است، گفت: معرفی هرچه بیشتر خدمات و مأموریت‌های بهزیستی به عموم مردم از ضرورت‌های حوزه اجتماعی است و فرمانداری آماده حمایت همه‌جانبه از بهزیستی در این مسیر است. وی همچنین با اشاره به لزوم هم‌افزایی میان نهادهای حمایتی در توزیع خدمات و سبد کالا، خواستار توجه مدیران کل به تفکیک شهرستانی در تخصیص اعتبارات استانی شد. در ادامه این نشست، دکتر نسیمی، سرپرست بهزیستی استان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت خدمات در شهرستان سمنان اعلام کرد: هم‌اکنون بیش از ۵ هزار نفر در شهرستان سمنان تحت حمایت مستقیم بهزیستی قرار دارند و این سازمان با بیش از ۱۷۰ نوع خدمت تخصصی، اجتماعی، توانبخشی و پیشگیرانه، در تلاش است تا به اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند خدمات جامع ارائه دهد. وی افزود: طی سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار خدمت به مردم استان سمنان از طریق واحدهای مختلف بهزیستی ارائه شده است که جا دارد ضمن تقدیر از حمایت‌های فرمانداری تاکیدی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و بین‌بخشی در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی داشت. نسیمی در ادامه: در چارچوب برنامه‌های تحولی سازمان بهزیستی کشور، تدوین «زیست‌بوم مسئولیت اجتماعی» به عنوان یکی از راهبردهای کلان در حوزه حمایت‌های اجتماعی، با محوریت بهزیستی آغاز شده است که برای حمایت مؤثرتر از اقشار آسیب‌پذیر، باید همه ظرفیت‌های موجود در جامعه را در کنار یکدیگر قرار داد که هدف از تدوین زیست‌بوم مسئولیت اجتماعی تجمیع و هدفمندسازی مشارکت نهادهای دولتی، مردمی، خیریه‌ها، نهادهای مدنی و بخش خصوصی است. سرپرست بهزیستی استان : با این اقدام تحولی، می‌توانیم از پراکندگی و موازی‌کاری در ارائه خدمات اجتماعی جلوگیری کنیم، منابع را به‌درستی مدیریت کنیم و در نهایت اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی را تقویت نماییم. این زیست‌بوم بستری خواهد بود برای ارائه خدمات یکپارچه، هوشمند و مؤثر در سراسر کشور و استان سمنان که با اجرای این برنامه در استان سمنان به الگویی پیشرو در مشارکت‌پذیری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی تبدیل خواهیم شد. ما باور داریم که توسعه اجتماعی بدون مشارکت واقعی مردم، خیرین و سایر بازیگران اجتماعی ممکن نیست و این مسیر نیازمند هم‌افزایی و اعتماد متقابل است.

به گزارش پایگاه خبری صبح بخیر نیوز، دکتر نسیمی، سرپرست بهزیستی استان سمنان، در دیدار با دکتر صمیمیان، فرماندار شهرستان سمنان، با همراهی معاون مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و مدیر بهزیستی شهرستان، بر ضرورت گسترش همکاری‌های بین‌بخشی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی برای ارتقای سطح خدمات به جامعه هدف تأکید کرد.

در ابتدای این دیدار، فرماندار سمنان با تبریک انتصاب دکتر نسیمی، وی را از فرزندان شایسته استان خواند و نگاه متعهدانه و خدمت‌محور او را در توانمندسازی گروه‌های هدف بهزیستی شایسته تقدیر دانست.

دکتر صمیمیان با تصریح اینکه معیار اصلی همکاری در شهرستان، خدمت صادقانه به مردم است نه گرایش‌های سیاسی، بر معرفی گسترده خدمات و مأموریت‌های سازمان بهزیستی به مردم تأکید کرد و از آمادگی فرمانداری برای حمایت همه‌جانبه از این سازمان خبر داد.

وی همچنین خواستار هم‌افزایی میان نهادهای حمایتی در زمینه توزیع خدمات و سبد کالا شد و تأکید کرد که مدیران کل دستگاه‌ها باید در تخصیص اعتبارات استانی، تفکیک شهرستانی را لحاظ کنند.

در ادامه، دکتر نسیمی با ارائه گزارشی از خدمات بهزیستی در شهرستان سمنان گفت: در حال حاضر بیش از 5 هزار نفر تحت حمایت مستقیم بهزیستی در این شهرستان هستند و با ارائه بیش از 170 نوع خدمت تخصصی، اجتماعی، توانبخشی و پیشگیرانه، تلاش می‌کنیم خدماتی جامع و هدفمند به اقشار آسیب‌پذیر ارائه دهیم.

وی با اشاره به ارائه بیش از 300 هزار خدمت در سال گذشته به مردم استان، بر ضرورت تقویت مشارکت‌های مردمی و بین‌بخشی تأکید کرد و این مهم را لازمه تحقق مسئولیت‌های اجتماعی بهزیستی دانست.

سرپرست بهزیستی استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین زیست‌بوم مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از راهبردهای کلان سازمان بهزیستی کشور یاد کرد و گفت: هدف این طرح، تجمیع و هدفمند‌سازی ظرفیت‌های دولتی، مردمی، خیریه‌ها، نهادهای مدنی و بخش خصوصی در مسیر حمایت مؤثر از اقشار آسیب‌پذیر است.

او افزود: با اجرای این اقدام تحولی، می‌توان از موازی‌کاری در ارائه خدمات جلوگیری کرد، منابع را بهتر مدیریت نمود و به تقویت سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی کمک کرد.

دکتر نسیمی خاطرنشان کرد: زیست‌بوم مسئولیت اجتماعی بستری هوشمند، یکپارچه و مؤثر برای ارائه خدمات خواهد بود و استان سمنان با اجرای پیشروانه آن، می‌تواند الگویی در مسئولیت‌پذیری اجتماعی در سطح کشور باشد. وی در پایان تأکید کرد: توسعه اجتماعی بدون مشارکت واقعی مردم، خیرین و نهادهای مردمی ممکن نیست و این مسیر نیازمند هم‌افزایی و اعتماد متقابل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن