۰۱:۳۵

۱۴۰۴/۰۹/۱۴

پایگاه خبری صبح بخیر نیوز

توان‌یابان؛ الهام‌بخش امید و پشتکار در جامعه

یگانه پازوکی- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با گرامیداشت روز جهانی معلولین، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را نماد اراده‌های استوار و یادآور روحیه امید، تلاش و توانمندی برای همه اعضای جامعه دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با گرامیداشت روز جهانی معلولین، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را نماد اراده‌های استوار و یادآور روحیه امید، تلاش و توانمندی برای همه اعضای جامعه دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با گرامیداشت روز جهانی معلولین، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را نماد اراده‌های استوار و یادآور روحیه امید، تلاش و توانمندی برای همه اعضای جامعه دانست.

به گزارش پایگاه خبری صبح بخیر نیوز، قاسم شریفی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، در آیین بزرگداشت روز جهانی معلولین که ظهر چهارشنبه در آموزشگاه طلوع مهر مهدی‌شهر برگزار شد، با تبریک این روز به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و خانواده‌های آنان، گفت: «دوازدهم آذر، روز بزرگداشت انسان‌هایی است که با وجود محدودیت‌های جسمی یا ذهنی، مسیر زندگی را با انگیزه، امید و تلاش مستمر طی می‌کنند و چراغ الهام را در جامعه روشن نگه می‌دارند.»

وی با بیان اینکه این روز، فرصتی برای توجه دوباره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های توان‌یابان است، افزود: «امروز روز جشن برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و یادآوری مهمی برای جامعه است تا باور کند که توانایی حقیقی در روحیات انسان نهفته است، نه در محدودیت‌های جسمانی.»

شریفی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان توان‌یاب درس‌های بزرگی به دیگران می‌آموزند، تصریح کرد: «این عزیزان به ما نشان می‌دهند که اراده می‌تواند هر مانعی را از پیش‌ رو بردارد. آنها ثابت می‌کنند که پیشرفت و موفقیت تنها با جسم قدرتمند حاصل نمی‌شود، بلکه روحیه بلند و انگیزه قوی، ستون اصلی حرکت رو به جلو است.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین از زحمات و تلاش‌های معلمان، مربیان، مدیران مدارس و خانواده‌هایی که در مسیر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ایفای نقش می‌کنند، قدردانی کرد و گفت: «مجموعه آموزش و پرورش استان با تمام توان تلاش می‌کند تا محیط‌های آموزشی فراگیر، امن و مناسب‌تری برای این دانش‌آموزان فراهم شود؛ محیط‌هایی که در آن احساس ارزشمندی، رشد و بالندگی تقویت شود.»

وی در پایان تأکید کرد که توسعه امکانات و حمایت‌های آموزشی ویژه باید به‌عنوان یک اصل مستمر دنبال شود تا دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بیش از پیش در مسیر پیشرفت و مشارکت اجتماعی گام بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن