19:39

2026/06/22

پایگاه خبری صبح بخیر نیوز

استاندار سمنان: مدیریت «محله‌محور» پیش‌نیاز کنترل آسیب‌های اجتماعی پیش از تبدیل به بحران

پریسا استقامت- استاندار سمنان با تأکید بر ضرورت اجرای مدل «مدیریت محله‌محور» در تمام شهرستان‌ها گفت: استفاده از ظرفیت‌های محلی و اجتماعی می‌تواند مسائل اجتماعی را پیش از آنکه به چالش‌های امنیتی تبدیل شوند، مدیریت کند.

استاندار سمنان با تأکید بر ضرورت اجرای مدل «مدیریت محله‌محور» در تمام شهرستان‌ها گفت: استفاده از ظرفیت‌های محلی و اجتماعی می‌تواند مسائل اجتماعی را پیش از آنکه به چالش‌های امنیتی تبدیل شوند، مدیریت کند.

استاندار سمنان با تأکید بر ضرورت اجرای مدل «مدیریت محله‌محور» در تمام شهرستان‌ها گفت: استفاده از ظرفیت‌های محلی و اجتماعی می‌تواند مسائل اجتماعی را پیش از آنکه به چالش‌های امنیتی تبدیل شوند، مدیریت کند.

به گزارش پایگاه خبری صبح بخیر نیوز، محمدجواد کولیوند در جلسه شورای اجتماعی استان سمنان در محل استانداری تأکید کرد: ساختارهای موجود باید بدون ایجاد سازمان‌های جدید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی تقویت شوند تا مسائل اجتماعی در همان سطح محلی کنترل شوند.

وی افزود: اجرای طرح همراه‌سازی جامعه در شهرستان گرمسار ادامه دارد و پس از ارزیابی نقاط قوت و ضعف، این مدل به سایر شهرستان‌ها نیز تعمیم داده خواهد شد.

استاندار سمنان تأکید کرد: در اجرای محله‌محوری هیچ ساختار جدیدی ایجاد نمی‌شود و سازمان‌های فعلی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اما لازم است از ظرفیت امامان جماعت، معتمدان محلی، بسیج، گروه‌های مردمی و به‌ویژه بانوان بهره‌برداری بیشتری صورت گیرد.

کولیوند بیان کرد: برای سال 1404 باید گزارش‌های دقیق، فصلی و مقایسه‌ای از وضعیت اجتماعی استان تهیه شود و مدیران باید آسیب‌ها را با نگاه کارشناسی شناسایی کنند زیرا بدون شناخت دقیق مشکلات، ارائه نسخه درمانی صحیح امکان‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: در فضای بیرونی لازم است پیام امید به جامعه منتقل شود و مدیران از رویکردهای جزیره‌ای در اقدامات اجتماعی و صدور مجوزها فاصله بگیرند.

استاندار سمنان اظهار داشت: توان‌افزایی دستگاه‌های استان ممکن است و باید پلتفرمی مشترک برای استفاده متقابل از ظرفیت‌ها شکل بگیرد، ضمن اینکه استانداری نیز باید در جریان کامل تصمیمات مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی وزارتخانه‌ها باشد.

کولیوند افزود: استفاده از ظرفیت بازنشستگان در نظام مشاوره اجتماعی اهمیت زیادی دارد؛ زیرا افراد بازنشسته در حوزه آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و بخش‌های اثرگذار می‌توانند خدمات مشاوره رایگان ارائه کنند و حضور آنان به افزایش تاب‌آوری اجتماعی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: فرمانداران، بخشداران و شوراهای محلی باید با دقت آینده‌پژوهی کنند تا مسائل اجتماعی پیش از آنکه به بحران امنیتی تبدیل شوند، مدیریت شوند.

استاندار سمنان در پایان تأکید کرد: هم‌افزایی، هماهنگی و دوراندیشی می‌تواند از تبدیل مسائل اجتماعی به چالش‌های بزرگ جلوگیری کند و از مدیران شهرستانی انتظار می‌رود با انسجام بیشتر به این هدف کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن