به گزارش خبرنگار صبح بخیر نیوز از شاهرود، حجتالاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود در گفتوگویی با اشاره به ضرورت راهاندازی قرارگاههای رسانهای در شهرستانها، اظهار کرد: رسانه در دنیای امروز یک ابزار و ضرورت انکارناپذیر است که هر نظام و ملتی باید نسبت به اقتضائات آن هوشیار باشد.
وی با بیان اینکه دشمنان پیش از هر اقدام نظامی یا اقتصادی، نبرد رسانهای را آغاز میکنند، افزود: ایجاد قرارگاههای رسانهای میتواند رسانههای همسو را در یک جبهه متحد و هماهنگ سازماندهی کرده و مانند قرارگاههای دوران دفاع مقدس، مأموریت هماهنگسازی و هدفگذاری رسانهها را برعهده بگیرد.
امینی تصریح کرد: در شرایط جنگ شناختی و جنگ نرم، این قرارگاهها میتوانند ابزارهای رسانهای را برای مقابله با تحریف، ایجاد امید، پیگیری مطالبات مردم و جلوگیری از سوءاستفاده دشمن، به کار گیرند.
وی افزود: قرارگاه رسانهای باید مسائل امیدآفرین را برجسته کند و در عین حال رسانهها را از افتادن در دام موضوعاتی که موجب تفرقه و ناامیدی میشود، بازدارد.
امام جمعه شاهرود با اشاره به مسئولیت رسانهها در پیگیری مطالبات مردم در زمان مناسب گفت: یکی دیگر از وظایف این قرارگاه، آگاهیبخشی به جامعه در برابر بهرهبرداری دشمن از برخی نقاط ضعف یا سوءتدبیرهاست.
وی در پایان به حوزههای مهمی چون سبک زندگی اسلامی، جمعیت، بحران آب و سایر مسائل کلیدی اشاره کرد و افزود: رسانههای همافزا در چارچوب قرارگاه میتوانند نقشی حیاتی در هدایت افکار عمومی و خنثیسازی جنگ روانی دشمن ایفا کنند.