به گزارش پایگاه خبری صبح بخیر نیوز، دکتر نسیمی، سرپرست بهزیستی استان سمنان، در دیدار با دکتر صمیمیان، فرماندار شهرستان سمنان، با همراهی معاون مشارکتهای مردمی و توسعه ظرفیتهای اجتماعی و مدیر بهزیستی شهرستان، بر ضرورت گسترش همکاریهای بینبخشی و بهرهگیری از ظرفیتهای اجتماعی برای ارتقای سطح خدمات به جامعه هدف تأکید کرد.
در ابتدای این دیدار، فرماندار سمنان با تبریک انتصاب دکتر نسیمی، وی را از فرزندان شایسته استان خواند و نگاه متعهدانه و خدمتمحور او را در توانمندسازی گروههای هدف بهزیستی شایسته تقدیر دانست.
دکتر صمیمیان با تصریح اینکه معیار اصلی همکاری در شهرستان، خدمت صادقانه به مردم است نه گرایشهای سیاسی، بر معرفی گسترده خدمات و مأموریتهای سازمان بهزیستی به مردم تأکید کرد و از آمادگی فرمانداری برای حمایت همهجانبه از این سازمان خبر داد.
وی همچنین خواستار همافزایی میان نهادهای حمایتی در زمینه توزیع خدمات و سبد کالا شد و تأکید کرد که مدیران کل دستگاهها باید در تخصیص اعتبارات استانی، تفکیک شهرستانی را لحاظ کنند.
در ادامه، دکتر نسیمی با ارائه گزارشی از خدمات بهزیستی در شهرستان سمنان گفت: در حال حاضر بیش از 5 هزار نفر تحت حمایت مستقیم بهزیستی در این شهرستان هستند و با ارائه بیش از 170 نوع خدمت تخصصی، اجتماعی، توانبخشی و پیشگیرانه، تلاش میکنیم خدماتی جامع و هدفمند به اقشار آسیبپذیر ارائه دهیم.
وی با اشاره به ارائه بیش از 300 هزار خدمت در سال گذشته به مردم استان، بر ضرورت تقویت مشارکتهای مردمی و بینبخشی تأکید کرد و این مهم را لازمه تحقق مسئولیتهای اجتماعی بهزیستی دانست.
سرپرست بهزیستی استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین زیستبوم مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از راهبردهای کلان سازمان بهزیستی کشور یاد کرد و گفت: هدف این طرح، تجمیع و هدفمندسازی ظرفیتهای دولتی، مردمی، خیریهها، نهادهای مدنی و بخش خصوصی در مسیر حمایت مؤثر از اقشار آسیبپذیر است.
او افزود: با اجرای این اقدام تحولی، میتوان از موازیکاری در ارائه خدمات جلوگیری کرد، منابع را بهتر مدیریت نمود و به تقویت سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی کمک کرد.
دکتر نسیمی خاطرنشان کرد: زیستبوم مسئولیت اجتماعی بستری هوشمند، یکپارچه و مؤثر برای ارائه خدمات خواهد بود و استان سمنان با اجرای پیشروانه آن، میتواند الگویی در مسئولیتپذیری اجتماعی در سطح کشور باشد. وی در پایان تأکید کرد: توسعه اجتماعی بدون مشارکت واقعی مردم، خیرین و نهادهای مردمی ممکن نیست و این مسیر نیازمند همافزایی و اعتماد متقابل است.