۲۳:۳۳

۱۴۰۴/۰۳/۰۲

سایت آماده خبری

پایان خرداد، آخرین فرصت برای سنجش سلامت نوآموزان پایه اول دبستان

نادر مستخدمین: ثبت‌نام کلاس اول ابتدایی مشروط به تکمیل سنجش سلامت؛ خانواده‌ها برای حضور فرزندان در مدرسه از این مرحله حیاتی غافل نشوند

ثبت‌نام کلاس اول ابتدایی مشروط به تکمیل سنجش سلامت؛ خانواده‌ها برای حضور فرزندان در مدرسه از این مرحله حیاتی غافل نشوند

ثبت‌نام کلاس اول ابتدایی مشروط به تکمیل سنجش سلامت؛ خانواده‌ها برای حضور فرزندان در مدرسه از این مرحله حیاتی غافل نشوند

به گزارش صبح بخیر نیوز، محمد مصطفوی، معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از اجرای طرح ملی سنجش سلامت، بینایی و شنوایی نوآموزان پایه اول ابتدایی در سراسر کشور خبر داد و اعلام کرد: این طرح تنها تا پایان خرداد ماه ادامه دارد و از پیش‌نیازهای اصلی ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اول در سال تحصیلی آتی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به آغاز فرآیند نوبت‌دهی به خانواده‌ها از اردیبهشت‌ماه گفت: مرحله اجرایی و نهایی سنجش از ابتدای خرداد در ۳۱ استان کشور آغاز شده و تا پایان این ماه تکمیل خواهد شد. به گفته مصطفوی، این طرح به‌گونه‌ای طراحی شده که به‌محض اتمام آن، ثبت‌نام رسمی نوآموزان در مدارس آغاز می‌شود.

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ضمن تاکید بر رایگان بودن خدمات سنجش و انجام آن با همکاری مراکز بهداشت افزود: خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که عدم شرکت در این سنجش می‌تواند مانع ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس شود.

مصطفوی سنجش را اقدامی راهبردی در وزارت آموزش و پرورش برشمرد و ادامه داد: این طرح علاوه‌بر ارزیابی سلامت اولیه، بستری برای شناسایی دانش‌آموزان نیازمند خدمات ویژه در حوزه‌های روانی، اجتماعی و جسمی است که پس از آن خدمات توانبخشی به صورت خانواده‌محور یا مرکزمحور ارائه خواهد شد.

وی تأکید کرد: بخشی از نیازهای دانش‌آموزان خاص توسط خانواده‌ها و بخشی دیگر توسط مدارس تأمین می‌شود و برنامه‌ای منسجم برای این منظور طراحی شده تا هیچ دانش‌آموزی از حق تحصیل محروم نماند.

مصطفوی با اشاره به اهمیت همکاری والدین و مربیان برای تحقق اهداف این طرح خاطرنشان کرد: حضور کامل نوآموزان در فرآیند سنجش، برای تضمین سلامت جسمی و روانی آن‌ها و همچنین آمادگی لازم برای ورود موفق به فضای مدرسه، الزامی است.

وی در پایان بیان کرد: هدف اصلی این سنجش‌ها، شناسایی دقیق نیازهای آموزشی و توانبخشی نوآموزان پیش از ورود به مدرسه و فراهم‌سازی زمینه آموزش مناسب برای هر کودک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *