مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد
چهرهزدگی و شکاف بین فرهنگ عمومی و رسمی دو ابرمسأله فرهنگی
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از چهرهزدگی و شکاف بین فرهنگ عمومی و رسمی بهعنوان دو ابرمسأله فرهنگی در کشور نام برد. سیدجمال وزیری در سفر یکروزه به بسطام در دیدار با حجتالاسلاموالمسلمین سیدعلی رضوی امامجمعه بسطام و بخشدار بسطام، با بیان اینکه فرهنگ از جایی آغاز میشود که بشر بهجای پرتاب سنگ، کلمه […]
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از چهرهزدگی و شکاف بین فرهنگ عمومی و رسمی بهعنوان دو ابرمسأله فرهنگی در کشور نام برد.
سیدجمال وزیری در سفر یکروزه به بسطام در دیدار با حجتالاسلاموالمسلمین سیدعلی رضوی امامجمعه بسطام و بخشدار بسطام، با بیان اینکه فرهنگ از جایی آغاز میشود که بشر بهجای پرتاب سنگ، کلمه پرتاب می کند، اظهار کرد: امروزه تربیت دینی و اجتماعی دانشآموزان در رأس تربیت در آموزش و پرورش است.
او افزود: بیش از ۲۰۰ سال است که استعمار تلاش میکند بهصورت خزنده و نامریی، فرهنگ ملتها را تخریب کند و بیشک هرچه ملتی به فرهنگها و سنتهای خود پایبندتر باشد ملت موفقتری خواهد بود.
وی با بیان اینکه بازگشت به درونمایههای فرهنگی و اصالتهای فرهنگی و دینی بسیار مهم است تاکید کرد: در بحث تمدنسازی و همچنین در اجراییسازی سند تحول بنیادین نیز آموزش و پرورش به دنبال تربیت نسلی مؤمن، قرآنی، ارزشی، متعهد و معتقد و… است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در بیانیه گام دوم رهبری نیز بر تربیت نسلی آیندهنگر تاکید شده است، افزود: همه ما وظیفه داریم که به منابع انسانی معتقد و مؤمن توجه ویژه کنیم.
وزیری تربیت نسلی مومن و متعهد به انقلاب را وظیفه آموزش و پرورش خواند و ادامه داد: امروزه ما در موضوع فرهنگ با دو ابرمسأله چهرهزدگی و شکاف بین فرهنگ عمومی و رسمی کشور روبهرو هستیم.
وی با اشاره به اینکه آموزش در هر زمانی امکانپذیر است گفت: ما پیش از آموزش ، نیازمند تربیت دینی و تثبیت آن در دانشآموزان و نهادینهشدن تعالیم دینی در در بین جامعه دانش آموزی و نسل جوان هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد: باید در زمینه برقراری ارتباط تنگاتنگ دانشآموزان با مسجد، منزل و مدرسه بهعنوان مراکز برکتآفرین که از سلامت دینی برخوردار هستند تلاش شود.
وزیری در بخش پایان سخنانش افزود: قرآن، کلام الهی و نور است و بر هر قلبی بتاید ایجاد تحول میکند و در سال جاری مقرر شده تا در زمینه فعالیتهای قرآنی بهویژه گسترش دارالقرآنها برنامهریزی شود.
حجتالاسلاموالمسلمین سیدعلی رضوی امامجمعه بسطام نیز آموزش و پرورش را کارخانه انسانسازی معرفی کرد و گفت: بنای ما در آموزش و پرورش، تربیت انسان بهمعنای واقعی است، تربیتی که خروجی آن انسانهای باشخصیت، فرهیخته، بافرهنگ، متفکر و باسواد است.
وی افزود: اگر تربیت را در رأس و اولویت اقدامات خود قرار دهیم و دانشآموزان بین ارزش و ضد ارزش تمایز قائل شوند بیشک به نتایج خوبی خواهیم رسید.
امامجمعه بسطام تاکید کرد: آموزش و پرورش دو بال پرواز آدمی برای تحقق اهداف متعالی است و علم و دانش در کنار تربیت به اوج خود خواهد رسید.
حجتالاسلام رضوی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یکمجموعه فرهنگی و اخلاقی است گفت: باید به برقراری عدالت آموزشی بهویژه در مناطق محروم و کمبرخوردار استان توجه شود.
وی از مدیرکل آموزش و پرورش استان خواست، با توجه به ظرفیت گردشگری منطقه و حجم بالای حضور گردشگران در بسطام نسبت به ساخت خانه معلم و مجموعه آموزشیرفاهی فرهنگیان، اقداماتی صورت گیرد.
چهرهزدگی و شکاف بین فرهنگ عمومی و رسمی دو ابرمسأله فرهنگی
درخواست بخشدار برای حل معضل ایاب و ذهاب دانشآموزان بسطامی
حسن گرزین بخشدار بسطام نیز آموزش و پرورش را رکن اصلی توسعه کشور دانست و افزود: مهمترین دستاورد شورای آموزش و پرورش، تسریع و تسهیل برخی امورات اینمجموعه و رفع چالشها، موانع و مشکلات است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش، رکن اصلی توسعه کشور و آینده فرزندان ایران اسلامی است و باید نگاه ویژهای به اینمجموعه داشت ، در غیر اینصورت نسل آیندهساز جامعه دچار مشکل خواهد شد و از سویی دشمن از این فرصت برای ضربه وارد کردن به نسل آینده، برنامهریزی خواهد کرد.
گرزین با اشاره به پراکندگی موجود در سطح بخش بسطام و معضل ایاب و ذهاب دانشآموزان بسطامی به دلیل نبود خودروی مناسب و بهواسطه بُعد مسافت از مدیرکل آموزش و پرورش استان خواست تا با تامین بخشی از اعتبار، نگاه ویژهای به کودکان و نوجوانان علاقهمند به تحصیل در این بخش داشته باشد.