مراکز «مثبت زندگی» چه خدماتی ارائه میدهند؟
معاون راهبری و توسعه خدمات سازمان بهزیستی از ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف توسط مراکز «مثبت زندگی» خبر داد.
سیدحسین خادمحسینی، معاون راهبری و توسعه خدمات سازمان بهزیستی در نشست تخصصی مدیران مراکز خدمات «مثبت زندگی» که با حضور مدیرکل، معاونان و رؤسای ستادی بهزیستی استان سمنان برگزار شد، هدف از برگزاری این نشست را بررسی مسائل و مشکلات مراکز مثبت زندگی و دریافت مطالب و ایدههای نو و راهگشا بیان کرد.
وی اضافه کرد: شاخص اصلی نظارتی مراکز مثبت زندگی در اقدام و اثربخشی در رسیدگی به مسائل و مشکلات جامعه هدف است و این مراکز باید با مشکلات حوزه مددجویی آگاه باشند.
معاون راهبری و توسعه خدمات سازمان بهزیستی از اجرای ۲ مسابقه در مراکز مثبت زندگی در بخشهای گزارش مددکاری و معرفی بهترین مرکز مثبت زندگی در سراسر کشور خبر داد و گفت: منتخبان پس از اجرا و ارزیابی در هفته بهزیستی در سال آینده موردتقدیر قرار میگیرند.
خادمحسینی ضمن تقدیر مجدد از ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف توسط مراکز مثبت زندگی ادامه داد: از وظایف حائز اهمیت در مراکز مثبت زندگی، تشکیل پرونده، پیگیریهای تشکیل پرونده و درخواستها، بازدید منازل مددجویان در صورت نیاز، تحلیل، تشخیص و تعیین اولویتهای نیاز مددجویان است.
وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی مددجویان و خروج از چرخه حمایت بهصورت علمی و پایدار، رصدگری آسیبهای اجتماعی در محلات، پیگیری امور مددجویانی که احتمالاً به نحوی دچار آسیب اجتماعی شدند، پیشگیری از معلولیت، آموزشهای لازم برای مراقبت و پیشگیری از معلولیت و حمایت لازم از خانواده از دیگر خدمات ارائهشده توسط مراکز مثبت زندگی است.
محمود منطقی، مدیرکل بهزیستی استان سمنان نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به میهمانان کشوری و تشکر از صاحبان امتیاز مراکز مثبت زندگی به لحاظ پیگیریهای مکرر برای رسیدگی به مشکلات مراکز و تحقق اهداف سازمان بهزیستی، گفت: گسترش فعالیتهای سازمان از طریق مراکز مثبت زندگی و ارائه خدمات تخصصی محقق میشود.
وی گفت: مراکز مثبت زندگی در حقیقت ازجمله مراکزی هستند که در راستای دولت مردمی و کاملاً شفاف خدمات متعدد و قابل قبولی به جامعه هدف سازمان ارائه میکنند و با این کار میتوانند یاریگران خوبی برای سازمان محسوب شوند.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان ۲ هدف از تأسیس مراکز مثبت زندگی را الکترونیکی و محلهمحوری بودن بیان کرد و گفت: بخش زیادی از مشکلات و تردد افراد دارای معلولیت با کاهش مراجعه حضوری رفع خواهد شد.
منطقی خاطرنشان کرد: بدون شک تسریع در ارائه خدمات به مددجویان میتواند در افزایش انگیزه مددجویان برای تعامل با بهزیستی و دریافت خدمات مؤثر باشد.
همچنین در این نشست مسؤولان مراکز مثبت زندگی مطالبی را در خصوص نقاط قوت، ضعف، مسائل و مشکلات مراکز برای ارائه خدمات مطلوب عنوان کردند و ضمن ارائه پیشنهادهایی، خواستار رفع این مشکلات شدند.