راههای استان سمنان چه مشکلاتی دارند؟
سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان سمنان گفت: چالههای مخاطرهآمیز، ناهمواری سطح راه، خرابی آسفالت، پاکسازی سطح راه، نقص حفاظها و علائم ایمنی آسیبدیده و ناایمن بیشترین گزارش شکایت از سوی مردم است.
به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان سمنان، وحید صداقت، سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان سمنان ضمن تشریح نوع مشکلات مطروحه توسط مخاطبان سامانه هوشمند ۱۴۱ گفت: سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات ۱۴۱ بهترین راه ارتباطی ما با مردم است و توانسته با روند رو به رشد در پاسخگویی و رسیدگی به شکایات، رضایت خاطر مردم را فراهم کرده و به ارتقای ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی استان کمک شایانی کند.
وی اظهار کرد: در سال جاری، نزدیک به ۸۵ درصد از گزارشات مردمی که در این سامانه ثبت شده، رسیدگی شده است و با فعالیت مستمر راهداران در محورهای مواصلاتی استان، سعی شده تا پاسخگویی به مشکلات مردم به نحو مطلوبی انجام شود.
سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان سمنان توضیح داد: از مجموع ۲۷۸ گزارش ثبتشده سال جاری در حوزه وضعیت محورهای مواصلاتی استان چالههای مخاطرهآمیز، ناهمواری سطح راه، خرابی آسفالت، پاکسازی سطح راه و نقص حفاظها و علائم ایمنی آسیبدیده و ناایمن بیشترین گزارشات را تشکیل دادهاند.
صداقت مدت زمان پیگیری و رسیدگی به شکایات مردمی را متغیر دانست و گفت: شکایاتها در اسرع وقت پیگیری میشود؛ اما با توجه به نوع شکایت، بازه پاسخگویی و رسیدگی به آن متفاوت است؛ زیرا در بعضی موارد موانع قانونی وجود دارد و برای رسیدگی به شکایت باید یکسری مراحل طی شود که زمانبر است.
به گفته سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان سمنان، کاربران جادهای میتوانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای این اداره کل ضمن اطلاع از آخرین وضع ترافیکی راهها، شرایط جوی، راههای مسدود و بازگشاییشده، محدودیتهای تردد وسایل نقلیه در جادهها، مشکلات راهها و امثالهم، شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز ثبت کنند.