کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری در سمنان
سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان سمنان از کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری به نسبت سال گذشته در این استان خبر داد.
در همایش آموزشی مدیریت مصرف برق که ویژه مدیران روابط عمومی و مدیران انرژی برگزار شد، بر دو رکن اطلاعرسانی عمومی و مشارکت مردمی بهعنوان مهمترین عوامل در مدیریت مصرف و افزایش بهرهوری تأکید شد.
مهدی پاکطینت، سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان سمنان در این همایش به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری به نسبت سال گذشته و کاهش ۶۰ درصدی در پایان وقت اداری به نسبت مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود: با توجه به نامگذاری ششمین روز از هفته مدیریت مصرف با شعار «مدیریت مصرف برق، جلب مشارکتهای مردمی»، عملاً تحقق این شعار بدون در نظر گرفتن بعد اطلاعرسانی غیرممکن خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی نقش کلیدی در اطلاعرسانی ایفا میکنند، افزود: در موضوع مصرف انرژی و بهویژه مصرف برق امسال نیازمند ترویج بیشتر یک ارزش اجتماعی تحت عنوان مصرف بهینه هستیم؛ چراکه ناترازی تولید و مصرف و عبور موفق از اوج بار تابستان در گرو برنامهریزی و مشارکت مردم است.
سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان سمنان به تدوین ۱۴۰ برنامه عملیاتی وزارت نیرو در راستای عبور از پیک بار سال جاری اشاره کرد و گفت: مردم میدانند و بهخوبی آگاهند که مسؤولیت اجتماعی و انگیزههای فردی میتواند مهمترین عامل برای انجام بعد اطلاعرسانی و مشارکت مردمی در بحث مدیریت مصرف برق در اجتماع باشد تا با اقداماتی جزئی که همگی قابلیت اجراشدن را دارد، بتوانند برق را بهینه مصرف کنند.
پاکطینت گفت: آگاهی دادن و اطلاعرسانی به مردم در سطح کلان مبنی بر اینکه وضعیت برق و انرژی در حالت بحرانی است، یک ضرورت محسوب شده و مردم باید در جریان چرایی صرفهجویی مصرف برق قرار داده شوند.
وی تأکید کرد: در کنار اطلاعرسانی، جلب اعتماد اقشار مختلف جامعه بسیار حائز اهمیت است که این اعتمادسازی میتواند از طریق روابط عمومیها، جراید، فعالان حوزه مجازی و سرمایههای اجتماعی صورت گیرد.
پاکطینت افزود: در کنار موارد گفتهشده، وزارت نیرو هم سعی داشته تأثیرات صرفهجویی شهروندان و سود و زیان آن را با خود مردم شریک شود؛ بهگونهای که کسانی که مدیریت مصرف دارند، تشویق و کسانی که پرمصرف هستند جریمه شوند.
در پایان این نشست آموزشی، مدیران روابط عمومی و مدیران انرژی دستگاههای اجرایی از مرکز پایش شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بازدید کردند و از نزدیک در جریان کم و کیف کنترلپذیری و رؤیتپذیری مشترکان قرار گرفتند.