ایجاد شرکت سهامی خاص، تنها راه بهسازی چشمه آبگرم استان سمنان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه بهسازی چشمه آبگرم این استان یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: ایجاد یک شرکت سهامی خاص با حضور تعدادی سرمایهگذار، تنها راه بهسازی این جاذبه باارزش است که درصدد انجام آن هستیم.
امیر کرمزاده بیان کرد: برای بهسازی و ارتقای شرایط آبگرم در محدوده سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه به دنبال ایجاد یک گردهمایی سرمایهگذاری(کنسرسیوم) هستیم که تعدادی سرمایهگذار با ورودیِ نفری یک میلیارد تومان شرکت سهامی خاص تشکیل دهند و بهرهبرداری از این چشمه در نهایت به این شرکت واگذار میشود.
وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای زیرساختها پرداخت میکند و ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات پرداخت میشود.
آبگرم سمنان یکی از چشمه های آبگرم دارای خاصیت درمانی در کشور است که در جنوب غربی شهر درجزین، شمال غربی روستای افتر شهرستان سرخه، ۲۱ کیلومتری شمال غرب سمنان و ۱۸ کیلومتری غرب مهدیشهر واقع است.
به گفته کارشناسان، چشمه های بزرگ این منطقه که از گذشته دارای استخرهایی با عمق و ظرفیت کم است را مرادآب، گرآب، قلنج و آب سرد نام گذاری کرده اند و از نظر شیمیایی، آب این منطقه گوگردی است که علاوه بر خاصیت تفریحی برای درمان بعضی از بیماری های پوستی و رماتیسمی، همه ساله در تابستان، اوایل بهار و پاییز مورد استفاده گردشگران قرار میگیرد.
رویکرد میراث فرهنگی استان سمنان تقویت تعامل با رسانهها است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: رویکرد این اداره کل تقویت تعامل با رسانهها به منظور معرفی بیش از پیش ظرفیتها و جاذبههای استان سمنان است.
کرمزاده مدعی شد: اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان با وجود کمبود نیرو، بر اساس شاخصهای جمعیتی و میزان میراث فرهنگی در حوزه تولید اخبار و روابط عمومی رتبه اول کشور را کسب کرد و در حوزه درج اخبار در رسانههای مختلف نیز جزو سه استان برتر کشور است.
وی بیان کرد: افکار عمومی تحت تاثیر رسانه شکل میگیرد و باید به سوالات ذهنی مخاطبان به ویژه جوانان پاسخ سریع و دقیق داده شود، تا اقناع عمومی شکل بگیرد و از سویی، باید از نقطه نظرات مردم از طریق رسانه ها آگاه شد و از آنها بهره برد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: امروز جنگ رسانهای یا در اصطلاح، «امپراتوری رسانهای» حاکم است و استفاده از این اصطلاح بیدلیل نیست.
کرمزاده ابراز داشت: هزینه در رسانه سرمایهگذاری محسوب میشود و لازم است مسئولان این حوزه بیش از پیش به آن بپردازند، زیرا اگر قدرت رسانهای خود را افزایش ندهیم، رسانههای بیگانه با پیشدستی ذهن جوانان را مدیریت میکنند.
وی اظهار داشت: در نوروز ۱۴۰۱، بیشترین اخبار حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان در ایرنا سمنان منتشر شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: استان سمنان در حوزه خدمات سفر، بر اساس ارزیابیهای وزارت کشور رتبه اول را کسب کرد.
کرمزاده اظهار داشت: تعداد زیاد و پراکندگی بناهای تاریخی استان سمنان یکی از عوامل دیده نشدن آن است. به عبارتی، برخی استانها که بناهای تاریخی معدودی دارند، با پرداختن به همان تعداد کم توانستند آنها را پررنگ و مطرح کنند، ولی در استان سمنان چون تعداد بناهای باارزش زیاد است، مغفول و کمرنگ میماند.